
Ahhoz, hogy weblapod sikeres is legyen (ne csak szép), ahhoz folyamatosan frissítened kell, és törődnöd kell vele. Rengeteg olyan lehetőséget kínálunk rendszerünkben, ahol segítheted a keresőmotorok munkáját, de sok más teendőd is lesz még.
Ebben a cikkben csak azokról a lehetőségekről fogunk beszélni, amik a Wezzpage szerkesztőben állnak rendelkezésedre.
Kulcsszavak
Az oldalak menüpontban már biztosan találkoztál alul a keresőoptimalizálás résszel. Minden menüpontodhoz és aloldaladhoz külön rendelhetsz kulcsszavakat, a még jobb eredmény elérése érdekében.
Helpcenterünkben találkozhattál már a kitöltéshez szükséges útmutatóval. A cím és a kulcsszavak rész döntő fontosságúak weboldalad helyezését illetően a keresőkben. Előbbi részbe (cím) érdemes a céged nevét, foglalkozását írni. Ha az oldaladon csak egy terméket/szolgáltatást reklámozol, akkor érdemes a menüpontok nevét és a céged nevét kötőjellel ideírni. Például: Elérhetőség - Wezzpage.
A kulcsszavak részbe vesszőkkel elválasztva 1-1 szót kell írnod. Ha van egy kapcsolat menüpontod, akkor érdemes a saját céged nevét írni, mellé azt, hogy: cím, a város neve, utca neve, esetleg a kerület, ha budapesti vagy.
Leírás
Hallottál már a liftes szabályról? A lényege az, hogy tudd elmondani, mivel foglalkozik a céged annyi idő alatt, amíg összekerülsz valakivel a liftben és felértek a negyedikre... Na, pontosan azt írd ide. Minden aloldaladhoz szükség lesz különböző leírásra. Próbáld meg minden menüpontod/aloldalad összefoglalni 1-2 mondatban.
Egyszerű weblapszerkezet
A sablonrendszernek köszönhetően neked csak arra kell ügyelned, hogy wezzoldaladon ne legyenek össze-vissza mutató gombok – a többit elintéztük mi. Egyszerűen ültess le egy laikust a weblapod elé, és kérd meg, hogy találjon meg ezt vagy azt rajta. Ha azonnal megtalálja, akkor ezzel nincs több dolgod. Ha más menüpontokban kereste a megoldást, akkor még valószínűleg finomítanod kell a felépítésen.
Domain cím
Már itt a blogunkon is találkozhattál a kérdéssel, hogy milyen domain címet válassz. Olvasd el az ehhez tartozó cikkünket ide kattintva!
Képek nevei
Töltsd ki a kép leírása helyet! (Ide kattintva megtudod, hol kell.) A Google-ben fixen ott vannak a képtalálatok elöl, ezt a lehetőséget nem lehet kihagyni! Ahogyan a kulcsszavaknál, itt is egymás után vesszővel add meg a képhez tartozó szavakat a legjobb eredmény elérése érdekében.
Külsős linkek
Bátran használj más weblapokon fellelhető információkat. Nyugodtan linkelj rá – persze mindig ügyelj rá, hogy új ablakban nyíljon meg a link, ha külső hivatkozásra mutatsz. Ha nem is tudsz mindig új tartalmat gyártani, akkor legyél az a hiteles forrás, ahonnan tájékozódhatnak a látogatóid – értékelni fogják!
Közösségi háló
Minden sablonunk fejlécébe és láblécébe is beillesztheted a már meglévő közösségi médiumaid. Ha még nem vagy jelen legalább a 2 legnagyobbon ezek közül (Facebook, Google+), akkor itt az ideje lépned!
Tartalom
A legvégére pedig a legfontosabb: Írj! Sokat!
A keresőmotorok figyelik, hogy a látogatók milyen szavak alapján érkeznek a weblapodra, és vajon megtalálják-e azt, amit kerestek (és mennyi idő alatt). Két sort nyilvánvalóan hamarabb olvasnak el, mint két oldalt. Persze nem mindenki tud két oldalt írni a szolgáltatásáról (nem is mindenkinek érdemes – célcsoporttól függően). Ebben az esetben töltsd ki az idejüket képekkel!
Használd a cím modult! Fontos, hogy minden oldalon csak egyet szabad használni mindegyik címsorból. Ezekbe azonban célszerű, ha olyan szavakat írsz, amikre amúgy is szeretnéd kihegyezni az oldalt!
A weblap készítés nálunk élmény! Próbáld ki 14 napig ingyen a Wezzpage szerkesztőjét!
- Hogyan keress hatékonyan a Google-ben? November 13, 2014Keresőoptimalizálási alapok December 10, 2014
- Miért van szükséged mobiloptimalizált honlapra? June 11, 2015Reszponzivitás: tények, tévhitek, tippek June 17, 2016
- 3 remek módszer, amellyel növelheted weboldalad hatékonyságát September 28, 2016