Kategóriák

A brandépítés itt kezdődik

Talán a diákok tudják a legjobban, hogy milyen az, ha beskatulyázzák őket. Az első dolgozat rosszul sikerül az új suliban, és gyakorlatilag esélytelen helyrehozni a kapcsolatot a tanárral.

Nincs ez másképp az üzleti életben sem, főleg ott, ahol még bele sem tudsz nézni a látogatód szemébe: az interneten. Ezért nem győzzük eléggé hangsúlyozni a jól megszerkesztett nyitóoldal (és bővebb értelemben véve a teljes weblap) fontosságát.

A jó hír viszont az, hogy ha odafigyelsz az alábbi pár pontra, akkor pozitív értelemben is be tudnak skatulyázni, ami hosszútávon az előnyödre fog válni. Ezt hívjuk brandépítésnek.


Az első benyomás fontossága

Ahogyan a boltodnak tisztának kell lennie, úgy a weblapodnak naprakésznek. Ne legyenek elavult információk a weblapodon, rossz telefonszámok, régi telephely címek, már nem létező szolgáltatások. Nehéz lesz második esélyt kapni, ha megpróbál kapcsolatba lépni veled és nem ér el telefonon vagy nem talál a megadott címen...


Hangoztasd az erősségeid

Ne szégyelld kimondani, hogy miben vagy jobb a konkurenciádnál. Ha valamiben jó vagy, azt hirdesd, de semmiképp ne állíts valótlant vagy félreérthetőt! Ha nem szeretnél vagy nem tudsz ilyet kiemelni, akkor próbáld megszemélyesíteni a tipikus vásárlódat és használd a "felkészült anyukák minket választanak" és hasonló mottókat.


Szerezz visszajelzéseket

A Facebookon és a Google+-on sem túl nagy ördöngősség értékelést kérni vásárlóidtól. Egy elégedett vásárló szívesen ki fogja fejezni háláját, ha jól bántál vele. Ragadd meg az alkalmat és kérd meg, hogy csillagozza a cégedet valamelyik közösségi portálon. Rendkívül sokat dob a megítéléseden, ha hús-vér emberek véleményeivel találkozik a következő látogatód.


Oszd meg a nagy történéseket

Biztos a te szádon is kicsúszott már az a mondat, hogy "na, ez is csak velünk történhet meg...". Ne hallgasd el az ilyen sztorikat! Oszd meg a világgal, ha éppen a bemászott a hentespultodba egy 3 éves kisfiú, vagy ha az irodaházad tetejéről bungee jumpingolt egy őrült. Mutasd meg, hogy mi történik körülötted! (Ha lehetőség van rá, akkor szelfizz közben egyet! :) )


Legyél aktív a közösségi oldalakon

Válaszolj a kommentekre, tegyél fel személyes kérdéseket, azaz legyél ténylegesen része annak a közösségnek, amit létrehozol, ne csak szemlélője. Ha "néma" vagy a közösségi oldalon, akkor inkább ne is legyél fent.


Legyen átlátható a céged

Mutasd meg, hogy kik dolgoznak nálatok, mi a feladatuk, milyen emberek ők. Legyenek személyes jellegű posztjaid, ne félj megmutatni, hogy milyen ember vagy. Ne félj felvállalni az álláspontod bizonyos témákról, de próbáld meg kerülni a kényes témákat, mint vallás, politika...


Hallgasd meg őket

Figyelj rá, hogy mit mondanak az ügyfeleid. Nem elég, ha meghallgatod a véleményüket, adj is rájuk és ez alapján változtass a cégeden! Ha ezt nem teszed, akkor azt fogják írni, hogy egy kútba dobálják az ötleteiket és el fog menni a kedvük tőled.
Ami még érdekelhet