Kategóriák

1 logó ide, egy galéria oda; így építsd fel a honlapod

Gondolattól a bevételszerző honlapig 3. rész

Ott ülsz a honlapszerkesztő felülete előtt, bámulod a kezdőképernyőt, és azon gondolkodsz: rendben, mindent elolvastam és megértettem, amit eddig írtak, sőt, még azt is megfogalmaztam, mi lesz a honlapomból, mi célból születik. Now what? Mihez fogjak most. Hajtás után megmondjuk ezt is.

Ha eddig mindegyik cikkünket elolvastad arról, hogy hogyan tudsz a semmiből egy hatékony, jövedelmező honlapot készíteni, már tudod, hogy egyrészt miért van szükséged a weboldalra, másrészt pedig, hogy miért csinálod ezt az egészet. Vagyis, hogy milyen célt szeretnél elérni a honlapoddal. Ha esetleg még nem regisztráltál az oldalon, a cikket akkor is a figyelmedbe ajánljuk, ugyanis a konkrét weboldalszerkesztési tippeken kívül a „nagyobb kép” megismerését célzó tanácsok is vannak a cikkben, melyek később még jól jöhetnek neked is.

Szóval: leültél az üres papírlap elé, és megfogalmaztad, mi a célod?

Akkor lépjünk tovább!

Ha tudod, hogy fotósként az lesz a célod, hogy a honlapodra érkezvén a látogató

  • végigböngéssze a képeidet,
  • beléjük szeressen,
  • ő is ilyeneket akarjon,
  • hívjon fel, és rendeljen meg tőled egy fotózást,
     

akkor egy erősen vizuális jellegű, kevés szöveget tartalmazó, a könnyű kapcsolatfelvételt elősegítő honlapra lesz szükséged. Ebben a cikkre arra koncentrálunk, hogy melyek azok az alaplépések a Wezzpage weboldalszerkesztőjében, amelyeket ebben az esetben ne hagyj ki, és hogy a legfontosabb funkciókat miként használd.

0. lépés: válaszd ki a dizájnt

A Wezzpage felhasználójaként, amikor regisztrálsz, majd először belépsz, lehetőséged van sok-sok előre elkészített dizájn megtekintésére, hogy aztán kiválaszd a neked legjobbat. Ezeket a dizájnokat később sok-sok szempontból testre tudod szabni – most például nemsokára minden színt a magad ízlése szerint alakíthatsz majd –, de egyelőre csak annyit kell eldöntened, hogy alapvetően hogy nézzen ki a wezzoldalad. A kiválasztott dizájnt később bármikor megváltoztathatod, minden tartalmad megmarad!

Ha kiválasztottad a neked tetszőt, akkor a megtekintés gombbal azt is rögtön látni fogod, hogy mobilon hogyan fog kinézni az oldal. Ez fontos, hiszen a mobilra optimalizált weboldal ma már alapvető. Másképp csak hátrányba kerülsz a versenytársaiddal szemben.

Határozd meg a menüpontokat

Kezdd a legelején, és találd ki, hogy melyek azok a fő pontok, amelyek nem maradhatnak ki. Ezek jellemzően:

  • a szolgáltatásaid, pl. rendezvény-, esküvői  és babafotózás
  • referenciák
  • a legfontosabb tudnivalók rólad
  • kapcsolatfelvételi lehetőség
     

Sok esetben nincs szükség arra, hogy a végletekig cizellált, rengeteg tartalommal ellátott honlapot készíts. Amikor azt szeretnéd elérni, hogy a látogató azt gondolja, hogy ő is ilyen képeket szeretne élete nagy napjáról, akkor nem szükséges elterelned a figyelmét más tartalmakkal (pl. részletes leírással a gépeidről vagy a fotózás elméletéről – noha ezek valakiknek biztosan érdekesek).

Szóval, maradjunk annál, hogy fotós vagy. A menüpontjaid ezek lesznek:

  • Szolgáltatásaim
  • Referenciáim/Portfólióm
  • Rólam
  • Kapcsolat
     

Válaszd a szerkesztőben az Oldalak opciót, és ezt fogod látni.

Ebben a kiválasztott dizájnban, amely jellemzően a fotósoknak ideális, láthatod, hogy a menüpontjaid közül már csak egy hiányzik. Ezt add hozzá, és az első lépéssel készen is vagy.

Készítsd el a főoldalt

A főoldal az, amely a legtöbb esetben fogadja a látogatóid. Ez az első dolog, amit meglátnak, és innen fognak továbbkattintani vagy épp kilépni, ha nem tetszik nekik, amit látnak. Ez tehát tulajdonképpen egy általános landing page.

Jegyezd meg: Még soha nem volt olyan, akinek másodszor is lehetősége lett volna első benyomást tenni!

A főoldalad alapkellékei ebben a konkrét esetben:

  • a neved (vagy a fotós céged neve) és a logód
  • néhány válogatott kép a munkásságodból (a legjobbak legjobbjai)
  • opcionális tételek: a mottód, esetleg néhány frappáns szó, miért szeretsz fotós lenni
     

Az alapesetben beállított fejlécképet bármikor ki tudod cserélni. A helyére tölthetsz fel saját képet, vagy választhatsz fotóbankunkból is, és a képet a szerkesztővel a saját ízlésedre tudod formálni.

Haladj végig a menüpontokon

A főoldal után válaszd ki a következő kialakítandó menüpontot, és gondold át, ott mire lesz szükséged.

A szolgáltatásoknál az egyes „termékeidhez”, vagyis ebben az esetben például a rendezvényfotózáshoz szükséged lesz egy nagyon ízléses képre, és néhány meggyőző mondatra. Azért csak néhányra, mert ahogy fentebb szó volt róla, fotósként a vizualitással dolgozol, és azzal kell meggyőznöd a látogatókat is.

A tartalomnál tehát kiválasztod, hogy képet szeretnél beilleszteni, majd a fejléchez hasonlóan vagy töltesz fel egy saját képet – én mindenképp ezt javaslom, hiszen szigorúan véve éppen a képeidet szeretnéd eladni –, vagy választasz a képtárból. Ezután a szöveg opciót is kiválasztod, és megírod azt a pár sort, amit mondani szeretnél például a partifotózásról.

A referenciáknál ezúttal még ennél is könnyebb dolgod van: létrehozol néhány galériát, és feltöltöd a legjobban sikerült képeidet. Ne feledd! A lényeg, hogy a látogatók maguk is ilyen képeket akarjanak, és felvegyék a telefont, vagy megírják neked az e-mailt.

Adj meg elérhetőséget

Minden erőfeszítés, és a legszebb, legjobban megtervezett, leggondosabban összeállított honlap is felesleges, ha hiányzik a kapcsolatfelvételi lehetőség. Hiába szeret bele a képeidbe valaki, ha ezután nem tud felkeresni téged!

Az elréhetőségeid megadása ezért fokozottan figyelj! A neved, e-mailcímed és telefonszámod semmiképp sem maradhat le! Ha pedig nem fotós vagy, és van saját üzlethelyiséged, telephelyed stb. ahová a potenciális vásárlókat várod, akkor annak a címe is kötelező - különben az egész honlapod pocsékba megy. Sokszor segít az is, ha beágyazol egy térképet, amelyen rögtön lehet látni, hogy hová kell menni.

Végül pedig: saját magadnak teszel szívességet, hogyha a kapcsolat menüpontban meghívód a látogatóid, hogy nézzék meg (és kedveljék) a:

  • Facebook-oldalad
  • az Instagramod - ez fotósként külön sok lehetőséget biztosít számodra!
  • Twitter-csatornád
  • stb.
     

Ha rögtön belevágnál a honlapkészítésbe, és szeretnéd kipróbálni a weboldalszerkesztőt, itt megteheted:

Ez a cikk a „Gondolattól a bevételszerző honlapig” cikksorozatunk 3. része. Az előző részekben szó volt arról, hogy:

Ami még érdekelhet