Kategóriák

Szeretnéd tudni, mi napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszköze?

Képzeld el, hogy épp csak elkészítetted a honlapod, és azon agyalsz, hogyan legyen ismert, népszerű, hatékony és sikeres. Most képzeld el, hogy van egy eszköz a kezedben – és a weboldalszerkesztődben –, amellyel ezt elérheted. Nem lenne rossz, ugye? Ez az eszköz a céges blog.

A fent leírtakat nem a képzelet szülte. A céges blog egy valóban létező lehetőség, amellyel javíthatod többek közt a szakmai státuszod, a hírneved, a honlapod search engine rankingját, vagyis keresőbeli helyezését és még számtalan dolgot.

A rossz hír: ahogy például az üzletfejlesztésben, a siker itt sem fog magától jönni. Amit neked kell tenned: hetente kétszer megnyitod a honlapszerkesztőt, írsz egy cikket, amely hasznos a látogatóidnak, és learatod a munkád gyümölcsét.

Mennyit ér a céges blog – a hírnevednek és a pénztárcádnak?

Egy céges blognak, amelyben hasznos értékes tartalmat találnak a felhasználók, mind forintban mérhető, mind marketingértéke van. Vagyis olyan is, amely pénzügyileg nem kifejezhető közvetlenül – mégis hasznodra van.

Mit tud meg rólad az internet népe?

Hogy aktív vagy

Aki rendszeresen, lehetőség szerint hetente többször is frissíti a blogját, ropogós tartalommal látja el a honlapját, az folyamatosan dolgozik. Ismeri a legújabb szakmai trendeket és tudnivalókat, és állandóan fejleszti a cégét.

Amikor felmész egy honlapra, és a fentieknek épp a fordítottját látod, vagyis, hogy az utolsó termékfrissítés, a legutóbbi hír mintegy 2 évvel ezelőttről való, mit gondolsz? Valószínűleg azt, hogy ez a cég talán már nem is dolgozik, de ha mégis, eléggé trehánynak tűnik. Bizalommal hívnád fel őket? Mi biztosan nem.

Hogy elérhető vagy

A blogbejegyzések végén rendszeresen szólítsd meg az olvasóidat! Kérd meg őket, hogy kérdés esetén írjanak hozzászólást, keressék meg az ügyfélszolgálatot, írjanak az e-mailcímedre. Vagyis: ha kérdésük, óhajuk, sóhajuk van, keressenek meg téged bátran.

És persze ha kérdés érkezik, válaszolj – lehetőség szerint 24-48 órán belül!

Ezzel eléred, hogy az új felhasználók lássák, a régiek pedig tapasztalatból tudják, hogy megkereshetnek, és te fogsz és tudsz válaszolni a kérdésükre.

A Wezzpage ügyfélszolgálatán kollégánk hétköznapokon, napközben például alig néhány perc alatt válaszol a chaten feltett kérdésekre. Ha pedig hétvégén van kérdésed, akkor is tudhatod, hogy záros határidőn belül, hétfőn választ fogsz kapni minden kérdésedre, amely a weboldalszerkesztő működésével kapcsolatos.

Nem véletlen, hogy ilyen visszajelzéseket kapunk:

„Szuper rendszer, segítőkész emberekkel. Nagyon gyorsan és egyszerűen megoldható minden. Pedig én aztán nem értek semmi ilyesmihez, de teljesen gördülékenyen készítettem magamnak weboldalt a segítségükkel!!! Csak így tovább!” (Szokolszky Ágnes)

A többi visszajelzést természetesen megtalálod a Facebook-oldalunkon. :)

Hogy szakértő vagy

Mi bizonyítja egy potenciális ügyfélnek, hogy szakértő vagy? Ha hétről hétre rendszeresen hasznos, aktuális cikkekkel jelentkezel a szakterületéről, amelyek láthatóan hozzáértést tükröznek.

Dióhéjban: hozzáférhetővé teszed a tudásod.

Vagy legalábbis azt a részét, amellyel a potenciális és meglévő ügyfeleidnek hasznára lehetsz. Amely révén, amikor legközelebb hozzád hasonló szakemberre, például szobafestőre vagy ruhatisztítóra, esetleg pénzügyi tanácsadóra lesz szükségük, azonnal te jutsz majd eszükbe.

Aki folyamatosan vezeti céges blogját, az megbízható szakértő

Hogy megbízható vagy

Az az ember/cég, aki rendszeresen, kiszámíthatóan jelentkezik például friss cikkekkel, az megbízható.

Az az ember/cég, aki rendszeresen megosztja a tudását, és ezzel a saját tevékenységében is számonkérhetővé teszi magát, az megbízható.

Gondolj csak bele: senki nem játszaná el, hogy megírja, hogyan lehet biztonságosan kéményt bélelni, aztán végez olyan munkát, hogy 1 hét múlva szénmonoxid-mérgezést kap a család, igaz?

Mennyit érhet egy céges blog forintban?

Noha egy szakmai blog hosszú távon hoz eredményeket – jellemzően 6-18 hónapra van szükség a számszerűsíthető eredményekhez – van egy módszer, amellyel nagy vonalakban meg tudod határozni, kb. mennyi pénzt jelenthet a blog.

Vedd példának, hogy egy hozzád beérkező megrendelés összege átlagosan 10 ezer forint. Amennyiben egy nap – szintén átlagosan – 100 látogató érkezik a honlapodra, akik közül 1 százalék ad le megrendelést, akkor napi 10 ezer forint bevételt hozhat a blog. 

Egy céges blog naponta akár több tíz- vagy százezer forintot is hozhat

Természetesen ahogy tovább nő a blog látogatottsága, illetve a konverziós arány, úgy fog nőni a blogból származó bevétel is.

Ahhoz, hogy tiszta eredményt kapj, persze sok dolgot kell figyelembe venned, így a blog írásához szükséges infrastruktúrát, a szükséges honlapkészítést, a munkatársak által ráfordított időt vagy a kiszervezés esetén felmerülő költségeket stb.

Ennek ellenére nagy vonalakban meg tudod határozni, hogy mit várhatsz.

Mi legyen a céltáblád közepén – a pénzen kívül?

Mielőtt nekibuzdulsz a blogírásnak, érdemes meghatároznod a céljaidat, hogy ne csak a vakvilágba írogass.

Tervezd meg, mik a céljaid a céges blogoddal - ne csak a vakvilágba lövöldözz!

A lényeg, hogy néhány fontos célt meghatározz, hogy később ezeket mérni tudd, és lásd, működik-e, amit kitaláltál. Megfelelő témákban írsz-e, megfelelő stílusban, sikeresen terjeszted-e a cikkeid stb.

Ilyen célok lehetnek a konkrét, mérhető faktorok tekintetében:

  • Mennyi látogató érkezik a blogra.
  • Mennyi időt töltenek el ott.
  • Mennyi ajánlatkérés érkezik – a blog írásával fokozatosan növekszik-e a számuk.
  • Érkeznek-e hírlevél-feliratkozások.
     

Célok a hírnévépítést és szakértői pozícionálást tekintve:

  • Alakíts ki egy közösséget, amely stabilan követi a blogod, és rendszeresen hozzászól, megoszt, kérdez.
  • Építs bizalmat a felhasználókban.
  • Válj az első számú szakmai forrássá a témában.
  • Segítsd és oktasd a felhasználókat a szakterületeden.
  • Csökkentsd az ügyfélszolgálatra gyakran érkező kérdéseket azzal, hogy megválaszolod a blogon.
     

Ez csak néhány a lehetséges célok közül. Neked magadnak kell meghatároznod, hogy egy Magyarországon még ismeretlen, viszonylag drága szolgáltatás bevezetését segíted a blogra írt cikkekkel, vagy épp abszolút szakértővé válsz a használt autót keresők szemében a választást könnyítő bejegyzésekkel.

A célok elérést többféle módon is követheted: használhatod például a Google Analytics rendszerét, vagy akár a saját weoldalkészítőd hasonló funkcióját is, a lényeg, hogy nyomon kövesd az eredményeket.

Mit, hová, mennyit?

Kezdjük a hova kérdéssel. A blogról valószínűleg sokaknak az ingyenes blogszolgáltatók jutnak eszébe, mint a blog.hu vagy épp a reblog.

Számtalan helyen vezethetsz céges blogot - a legegyszerűbb azonban a saját honlapszerkesztő programod használata

Céges blogot azonban sokszor nem érdemes ezeken a platformokon vezetni – noha egy blog.hu blog esetében van esélyed arra, hogy kikerülj az Index főoldalára a blogketrecbe, egyáltalán nem biztos, hogy a te célközönséged ott található meg. Emellett a blogod és a tartalmaid valójában nem a te tulajdonodban vannak – nézd csak meg a felhasználási feltételeket…

Szóval az ingyenes blogszolgáltatóknak meglehetősen sok hátrányuk van (és a még a weblapszerkesztőjük is meglehetősen gyenge minőségű). Ráadásul, ha már van céges honlapod, ott érdemes kialakítani a blogot is – így könnyen megtalálható lesz, és a felhasználó is bármikor átkorzózhat a termékeidhez, ha szeretne.

Amennyiben egyszerű honlapszerkesztőt használsz – amilyen a Wezzpage is –, meglehetősen könnyen oldhatod meg ezt a feladatot. Hamarosan a mi blogmodulunk is elkészül, hogy még idén elindíthasd a saját blogod, ha szeretnéd.

De mennyit írj?

Néhány beszédes adat a HubSpot háza tájáról:

  1. Havi 1-2 jó minőségű poszt akár 70 százalékkal is meg tudja dobni a honlapod iránt érdeklődők számát! (Ahhoz képest, amennyi volt, amikor még nem írtál blogot.)
  2. Havi 6-8 poszt – ami ugye hetente 2 bejegyzés vagy kéthetente 3 – a havi 3-4 cikkhez képest akár kétszer annyi leadet tud generálni. (Lead=valaki, aki konkrétan érdeklődik a szolgáltatásod/terméked iránt. Kérdez, ajánlatot kér stb.)
     

Szóval kezdd egy biztonságosan megoldható heti 1,5-2 poszttal, ezzel már számottevően tudod növelni a látogatóid és a konkrét érdeklődők számát.

Kezdd a céges blogod írását heti másfél-két poszttal

Azt viszont ne feledd, hogy ezt a tempót konzisztensen és hosszú távon kell tartanod – nem várhatsz eredményt 1-2 hónap alatt.

Kutyákról, zsiráfokról, krumplikról vagy befektetésekről írj?

Sok blogger számára az egyik legnagyobb hátráltató tényező, hogy nincs elég témájuk.

Fő szempontok:

  1. Arról írj, ami a vásárlóidnak érdekes! Ne arról, ami neked az, hiszen ők fogják olvasni.
  2. Minden téma, ami neked triviális – az ügyfeleidnek nem az! Miért kellene például tudnia egy átlagos egyetemistának, hogyan kezdjen hozzá a megtakarításhoz.


A céges bloggerek egyik réme: ha nincs téma

Kimeríthetetlen témaforrások:

  • szakmai hírek, újdonságok a te szakértői véleményeddel kiegészítve
  • a szakterületed kevéssé ismert tudnivalói
  • jellemző/gyakran ismételt vásárlói kérdések
  • miért fontos tudni ezt vagy azt a szakterületeden (például, hogy miért fontos a SEO)
  • praktikus tippek, tanácsok – például mit vegyél figyelembe, ha benzines használt autót szeretnél venni
  • esettanulmányok
  • hírek a céged háza tájáról
  • oktató jellegű témák egy jellemzően kevéssé ismert területen (pl. tűzvédelem vagy könnyűszerkezetes házak építése)
  • évszakhoz, ünnephez kapcsolódó témák (A 10 legtáplálóbb őszi reggeli)
  • beszámolók, gondolatok a szakmai eseményekről
     

Témaválasztási tanácsok:

Olvass sok-sok szakmai cikked a szakterületedről – várhatóan újabb és újabb témák jutnak majd eszedbe.

Azokat a témákat, amelyek eszedbe jutottak, írd fel. Ez azért jó, mert minél több cikkötleted van raktáron, annál könnyebben születnek meg a bejegyzések. Például, ha nincs kedved megírni a Top10 glettelési tanácsot, akkor még mindig választhatod a Hogyan válassz festéket mészkőből készült házhoz témát. Az ideális mennyiség legalább 30-40 megírásra váró téma. Ezt úgy érheted el, ha folyamatosan gyűjtögeted az ötleteket!

Céges bloghoz témát választani nem olyan nehéz - csak nézd meg, mi történik a cégednél és a szakterületeden

Tervezz előre! Használj tartalomnaptárat, amelybe előre beírod a szakmai konferenciákat, valamint a szakterületed évszakhoz/ünnephez kötődő fontos témáit. Ezeket előre – akár hetekkel korábban – meg tudod írni, így amikor a publikálásra sor kerül, már órákkal/napokkal a konkurenciád előtt lehetsz.

A cikkírás 8 aranyszabálya

Amikor nekilátsz a cikkeidnek – főleg az elején – ezt a 8 pontos útmutatót kövesd, és nagy bajba nem kerülhetsz.

Iránymutatás: a cikkírás 8 aranyszabálya céges blogokhoz

Tedd fel a kérdést: kinek szól?

Ha anyukáknak írsz a gyerekek táplálásáról, ne használj orvosi szakkifejezéseket.

Írj egy kattintásért kiáltó címet!

Hiába a remekbe szabott tartalom, ha gyenge, unalmas címet adsz, amire senki nem kattint rá. A cím legyen érdekes, sürgesse a felhasználót a kattintásra, és ígérjen megoldást az ügyfél problémáira.

Írj egy ütős első bekezdést!

Az első mondatok szippantsák be az olvasódat! Érjék el, hogy akarja végigolvasni a cikket, és ne lépjen ki azért, mert a cím után valami gyenge, összecsapott szöveget kap.

Ne félj használni a saját stílusod!

Ahogy egyre több cikket írsz, lassan észreveszed majd, hogy van egy saját stílusod. Használd nyugodtan ezt! Nem arra gondolok, hogy tömd tele szlenggel, vagy hogy legyél a hogy-ne-írjunk-hivatali-nyelven prominens képviselője. Sokkal inkább arra, hogy vállald fel, ha szeretsz hétköznapi fordulatokat alkalmazni, vagy ha szeretsz szemléletesen leírásokkal operálni.

A weben vagy – viselkedj ennek megfelelően!

Ergo amikor nekilátsz egy cikknek, ne az iskolai és egyetemi esszékben gondolkodj. Sokkal inkább jusson eszedbe, hogy a felhasználóknak az a fontos, hogy könnyen el tudják olvasni a cikked. Tehát: a bekezdések és a mondatok legyenek rövidek, használj sok képet, akár videót,  és alkalmazz kiemeléseket, amelyek révén a legfontosabb pontokon azonnal megakad a látogató szeme.

Zárd le a cikket!

Néhány cikk egyszerűen csak véget ér, mint a bot… Valamit még olvasnál, de nincs tovább; mintha a szerző útközben megunta volna az egészet. Ezt elkerülheted egy rövid, pontos összefoglalóval, esetleg egy felszólítással, hogy az olvasóid osszák meg a kérdéseiket, tapasztalataikat, saját történeteiket stb.

Terjeszd!

Bármennyire is úgy tűnik, nem elég, ha megírod azt a jó kis cikket. Szirmai Gergelyről, a Hollywood Hírügynökség alapítójáról sem tudná senki, hogy kicsoda, ha filmkritikáit otthon magyarázgatta volna a nagyijának. Szóval: fogd a cikked, és oszd meg partnereiddel (pl. hírlevélben), a Facebook-oldalad követőivel vagy akár a céged LinkedIn profilján. Ez utóbbi igen hatékony lehet, ha B2B vállalkozásod van.

Céges blogod cikkeit legjobban a közösségi médiában tudod terjeszteni

Elemezz!

Ez fog megkülönböztetni azoktól, akik írnak bele a vakvilágba. Ha korábban már kitűzted a céljaidat, akkor végezz méréseket – például a Google Analytics segítségével –, hogy a blogod eléri-e a célját. Ha igen, folytasd, amit addig csináltál, és ha tudsz, írj még több cikket. Ha nem, akkor változtass valamit, és mérj újra!

A céges blog tehát majdnem egy mágikus eszköz

A tartalom, amit egy céges blogon az ügyfeleidnek szolgáltatsz, nem egyszerűen marketingtevékenység. A segítségével a potenciális ügyfeleid bármikor és remélhetőleg bárhol megtalálhatják a nekik szükséges tartalmaz, amikor és ahol nekik szükségük van erre. Ezzel nemcsak szakértő leszel, de kialakul egy lojális közönséged is, akik akár maguk is ajánlják majd a cikkeid és a szolgáltatásaid.

Ne feledd azonban azt a néhány szabályt, amit fent felvázoltunk – ha követed őket, kezedbe veheted napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszközének gyeplőjét!

Ha szeretnél további, ehhez hasonlóan hasznos cikkeket olvasni, akkor iratkozz fel hírlevelünkre – kéthetente szállítjuk neked a legfrissebb cikkeket, ráadásul belsős infókat is megosztunk, amiről máshol nem értesülhetsz.
Feliratkozni a Wezzpage blog fejlécében lévő kék, Feliratkozás című gombra tudsz.

 

Iratkozz fel blogunk hírlevelére a fejlécben található kék gombbal!

 

Ami még érdekelhet