Kategóriák

Google-helyezés és statisztika: bemutatjuk a Beállítások menüpontot

Keresőoptimalizálás, domainnév, analitika. Azok a fontos honlapelemek, amelyeket a beállítások menüpontban találsz meg. Használatukkal javíthatod a Google találati oldalán elfoglalt helyed, beillesztheted az Analytics-követőkódot, vagy saját domaint regisztrálhatsz.

Könnyen kezelhető, mégis segít a bevételszerzésben. Ez azoknak a honlapoknak a tulajdonsága, amelyek a Wezzpage weboldalszerkesztőnkkel készülnek. Mottónk – „Legyél büszke weboldaladra!” – csak akkor lehet igaz, ha a weboldaladat te is könnyen, probléma nélkül tudod kezelni.

Ezért minden menüpontunk felhasználóbarát.

Ezúttal a Beállítások menüpontot mutatjuk be neked, hogy amikor a weboldalkészítésben odaérsz, már könnyen menjen a domainregisztrálás vagy épp a követőkód beállítása.

Őszinték leszünk, nem a Bellítások menüpont a legérdekesebb, legkreatívabb rész, amikor saját kezűleg készítesz honlapot. Igaz ez még akkor is, ha a domainneved kiválasztása és regisztrálása sokszor izgalmas feladat.

Ennek ellenére fontos foglalkozni vele, hiszen itt állíthatod be, a látogatóid milyen címen érhetik majd el a weboldalad, és itt oldhatod meg azt is, hogy a későbbiekben követni tudd a honlapod sikerét, hatékonyságát.

Wezzpage-felhasználóként az alábbi lehetőségek várnak a Beállítások menüpontban.

Domain címek

Minden beállítást, amely a domaincímedhez kapcsolódik, itt találsz.

Mindegy, hogy van-e már saját domained, vagy újat szeretnél-e beállítani, itt mindkét lehetőségre megoldást kínálunk.

Saját domain használata

Ha már van egy domain-címed, amelyet továbbra is szeretnél használni, a Beállítások menüpont Domain címek pontjára kattints!

Ezután mindössze három lépésben meg tudod oldani, hogy az is Wezzpage-dzsel létrehozott weboldaladat lássa, aki a már létező domainedet írja be keresőbe.

  1. Kattints a saját domain hozzáadása gombra a Domain címek pont képernyőjén, és add meg a már létező címet!
  2. Ekkor felugrik egy ablak, melynek tartalmát másold ki, az adatokat írd át a sajátodra, és küldd el e-mailben a domainszolgáltatódnak!
  3. Az átirányítást követően állítsd be, melyik címet akarod elsődlegesként használni!
     

Ha ennél pontosabb leírást szeretnél, látogass el Helpcenterünk vonatkozó oldalára, ahol lépésről-lépésre bemutatást találsz.

Új domain regisztrálása

Ha még nincs domaincímed, vagy szeretnél egy újat regisztrálni, szintén a Beállítások menüpont Domain címek pontjánál találod a megoldást.

Az új domain regisztrálása gombra kattintva indíthatod el a folyamatot.

  1. A felugró ablakba írd be a válaszott domaincímet. A rendszer jelezni fogja neked, hogy szabad-e még, vagy valaki használja.
  2. Amennyiben szabad, már csak a számlázási adataidat kell megadnod, és ki is pipálhatod ezt a feladatot!
     

Weboldal beállításai

Ez a menüpont akkor fontos, ha szeretnél a részletekre is hangsúlyt fektetni, és igényesen, továbbá minél előkelőbb helyen megjelenni a keresők találati oldalain.

Márpedig ki ne szeretne a Google első találatai között lenni?

Amikor a Google-ben rákeresel valamire, az egyes eredmények elkülöníthető részekből állnak össze.

Weboldal neve

Az első a weboldal neve, amit itt tudsz beállítani. A Google szolgáltatásai esetében ez lehet egyszerűen Google, Google Fordító, Google Térkép stb. Ide érdemes olyasmit beírnod, amely révén a felhasználók könnyen tudnak majd azonosítani.

Weboldal rövid leírása

Ezután következik a weboldal rövid leírása.

Itt ideálisan 150-160 karakterben mutasd be a céged és a tevékenységed. A legsikeresebb akkor leszel, ha ebbe a rövid beleírásba egy call-to-actiont is elhelyezel, vagyis valamilyen cselekvésre szólítod fel a felhasználókat.

A rövid leírás elkészítése nem egyszerű feladat, hiszen nagyon kevés karakter áll rendelkezésre, ám a legfontosabb, hogy egyszerű, egyértelmű, könnyen érthető legyen, és a felhasználóknak minden esetben téged azonosítsanak a leírás tartalmával.

Favikon

A favikon az a kicsi kép, amelyet a böngészőben a megnyitott oldal neve mellett látsz.

Hogy miért létezik, arra az internettörténelemben találod a választ, a lényege viszont, hogy kis energiabefektetéssel nagy brandingtámogatást tudsz elérni.

A beállítása ugyanis alig néhány perc, utána azonban minden felhasználó látni fogja – például – a logódat, amikor megnyitja a weboldalad.

Weboldal témája és felhasználása

Itt beállíthatod, a hogy cégednek és honlapodnak mi a központi témája vagy profilja, ezáltal például a későbbiekben mi is bármikor értesíteni tudunk, ha olyan újdonságot fejlesztettünk, amellyel jobbá teheted a honlapodat.

A weboldal felhasználásra rész a témához hasonlóan magától értetődő, elég csak kiválasztanod azt, amely a legjobban illik a cégedhez.

Weboldal nyelvei

Kicsit sem meglepő, ha manapság valaki többnyelvű weboldalt szeretne. A legjobb, hogy a Wezzpage-dzsel ez is megoldható, nagyon megerőltetned sem kell magad, hiszen a fejlesztést mi már elvégeztük.

Ha tehát szeretnéd a tartalmad a szomszédos országokban élőknek is megmutatni, vagy akár jóval nagyobb nemzetközi piacra dolgozol, használd a weboldal nyelvei beállítást.

Ebben a pontban több nyelvet is beállíthatsz a weboldaladnak. Elsőre a magyar lesz az alapértelmezett, de ezt bármikor átállíthatod.

A kiválasztott nyelveknél beállíthatod, épp aktív-e, vagy még inaktív állapotban van, például azért, mert még szerkeszted.

Amennyiben részletesebben is szeretnéd meg tudni, hogyan tudsz több nyelvet is beállítani a honlapodnak, hogy szinten minden látogatód tudjon olvasgatni, olvasd el Helpcenterünk cikkét.

Kódbeágyazás

Ha azt akarod, hogy a tartalmaidat a felhasználóid viselkedéséhez tudd igazítani – ami a bevételszerzésed kulcsa –, akkor ismerned kell a viselkedésüket.

Ebben a  Google Analytics program lesz a segítségedre, amely ráadásul ingyenesen elérhető.

Hogy megtudd, például mennyi egyedi látogató érkezett a weboldaladra az elmúlt hónapban, átlagosan hány percet tölt el egy felhasználó a honlapodon, vagy melyek azok az oldalak, ahonnan legtöbben lépnek ki, szükséged lesz az Analytics követőkódjára.

Részletes bemutatást írtunk már blogunkon – amelyet kiegészítettünk a legfontosabb adatokkal, amelyeket érdemes figyelned, valamint Helpcenterünkben is.

A lényeg azonban – dióhéjban –, hogy szükséged lesz egy Google-fiókra, majd azzal az Analytics oldalára belépve ki kell másolnod a követőkódot. Ezt a kódot ezt követően másold be a Beállítások menüpont kódbeágyazás képernyőjén, végül pedig publikáld a weboldalad.

Ezt követően láthatod majd a Google Analytics felületén, hogy mennyi látogatód van, és ők hogyan viselkednek.

Statisztika

Néhány alapvető adatot itt is láthatsz majd weboldaladról.

A weboldaladra vonatkozóan:

  • látogatások
  • egyedi látogatók
  • oldalletöltések
  • oldalletöltések/látogatások
     

Az egyes oldalakra vonatkozóan:

  • oldal elérési útvonala
  • oldalletöltések
  • egyedi látogatók
     

Kérdezd ügyfélszolgálatunk, vagy olvasd el Helpcenterünk!

Ha bármelyik fenti beállítást szeretnéd kipróbálni, vagy még nem regisztráltál, de most kedvet kaptál a Wezzpage használatához, kattints a „Kipróbálom” gombra!

Ha pedig bármivel kapcsolatban kérdésed van, keresd ügyfélszolgálatunkat az alábbi elérhetőségeken, vagy keresd fel Helpcenterünket. Továbbá böngéssz kedvedre blogcikkeink között, hiszen sok témával foglalkoztunk már, amellyel hatékonyabbá teheted weboldalad.

Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei – minden hétköznap 8.00 – 17.00 óra között:

  • Telefonon a +36 1 700 8899 telefonszámon.
  • Élő chaten, melyet elérsz a www.wezzpage.hu oldalról és az adminfelületedről is.
  • E-mailben az info@wezzpage.hu címen.
Ami még érdekelhet