
Szeretném leszögezni előre: itt nem világmegváltó ötletekkel fogsz találkozni, csupán irányelvekkel, amik mentél elkezdheted javítani a FB kommunikációdat.
Nagy cégek havonta milliókat költenek a Facebook reklámokra. Persze meg lehet ezt olcsóbban is úszni, a lényeg a közönséged számára releváns tartalom szolgáltatása.
Figyeld a trendeket!
Akár tetszik, akár nem, de be kell állnod a sorba. A dolog jó oldala, hogy csak rajtad múlik, hányadiknak állsz be. A rossz pedig, hogy rengetegen lesznek ott rajtad kívül… Aktualitásokkal, újdonságokkal kell szolgálnod, hiszen a tegnapi hír már nem is hír manapság…
A Facebook posztjaid lájkolóid töredékéhez fognak csak eljutni, amióta a közösségi média óriás kiterjesztette hirdetési lehetőségeit. Innentől pedig két út van közönséged leghatékonyabb eléréséhez:
- fizetsz a posztjaidért
- vagy optimalizálod őket.
Ebben a posztban ez utóbbival fogunk foglalkozni.
3…2…1… MOST!
Igen, jól kell időzítened! Hiába minden grafikai és írási készséged, ha azt a gyönyörű posztot hajnal 3-ra időzíted.
Ahogy minden más dolgot, ezt is a közönségedhez kell igazítanod. Derítsd ki, hogy lájkolóid mikor néznek téged. Érdekes dolgok derülhetnek ki abból, ha nekik szegezed a kérdést: mikor látogatjátok az oldalamat?
Kiváltott interakciót vagy sem?
Idilli kép idézettel? Röhögő macskás videó? Ismeretterjesztő cikk? Egy szelfi a tengerparton? A kérdés igazából egy: kivált-e interakciót a követőidből.
A Facebookon már hozzászokhattál, hogy ismerőseid ha kell, ha nem hozzászólnak a legkülönbözőbb témákhoz. Akármilyen szomorú dolog is ez, de lájkokhoz kell jutnod (első körben). Kísérletezz, mit szeretnek a követőid, mi váltja ki a legtöbb interakciót!
Nem kell felszólítanod őket a lájkolásra, ha a tartalmad maga kiváltja belőlük a tetszést…
Linkek személyre szabása
Tudtad, hogy ha nem saját cikket szeretnél közzétenni Facebook oldaladon, akkor is átírhatod a címét és a leírását? Sőt, a képet is kicserélheted felette…
Sokszor előfordul, hogy találsz egy érdekes cikket valamelyik hírportálon, de úgy érzed, a te közönségednek egy más címmel kell kitenni és zabálni fogják.
Posztolás előtt kattints duplán a szövegekre, vagy kattints a kép feltöltése gombra, hogy a saját közönségednek megfelelően tudd tálalni a kész cikket.
Hashtag? Na azt mégis minek?
Ha csak annyit mondok, hogy olyan embereket is elérsz vele, akiket érdekel a témád de még nem ismer téged, akkor már egyből csábítóbb a használata, igaz?
A Twitter térhódításával a hashtagek a legjobb vírus marketing eszközök lettek. Az #ALSIceBucketChallenge szó biztosan ismerős számodra (még akkor is, ha Magyarországra már nem jutott el az igazi célja), márpedig ennek óriási szerepe van a hashtag használatának.
Egy tanács: #így #soha #ne #használd #a #hashtageket #mert #idegesítő
Egy ilyen blog bejegyzésnél inkább így: #facebook #marketing #posztolás
- Hogyan posztoljak a Facebookon? November 13, 2014Facebook oldal vagy weblap? December 18, 2014
- Céges Facebook oldal létrehozása February 02, 2015Rezsicsökkentés Wezzpage módra March 12, 2015
- Így hidald át a nyelvi határokat Facebook oldaladon April 15, 2015Esküvői weblapot szeretnétek? October 15, 2015
- Milyen lenne az életünk internet nélkül? March 11, 2016
- Van-e élet a Facebookon túl? November 20, 2016Hogyan járul hozzá a honlapod a karácsonyi kampány sikeréhez? December 08, 2016
- Facebook-szabályok, amelyeket valószínűleg te is megszegtél már February 19, 2017