
Az ördög profi weblap a részletekben rejlik - tartja az új magyar közmondás, és milyen igaz!
Előfordult már veled is, hogy ránéztél egy másik wezzoldalra, és azt láttad, hogy az övé valamiért profibban van elkészítve, miközben ugyanazok az eszközök állnak rendelkezésére, mint neked?
Elmondunk egy pár trükköt, amelyek felhasználásával a meglesz az a plusz weboldaladban, amit eddig hiányoltál. 10.000 weblap tapasztalatával a hátunk mögött azt tudjuk mondani, hogy a kevesebb néha bizony több. Főleg a neten, ahol csak úgy ömlik az ember felé az információ...
Vágd le a felét!
Ahogyan te is, úgy látogatóid is a tömör, de annál jobban megfogalmazott szövegű honlapokra kíváncsiak. Másodpercek alatt döntenek a látogatók, hogy a honlapodon maradnak-e, ami később vásárlásba fordulhat. Ha már ránézésre sok szöveg van a weboldaladon, azzal máris szereztél magadnak egy mínusz pontot.
Próbáld ki, hogy az értelmes szöveged kicseréled valami teljesen értelmetlenre és nézz rá. Elriaszt? Akkor azonnal cseréld le. Annyi szöveg legyen weboldaladon, ami még halandzsa nyelven sem ijeszt meg.
Következetesség a megjelenésben
Dávid (a dizájnerünk) szerint ehhez a szakmához jó szem kell. Ezért is alakította ki úgy példatartalmakkal a dizájnokat, hogy azok önmagukban is mutatósak legyenek és a példa szövegek átírásával, képek kicserélésével máris egy jól kinéző weblapod legyen.
A fejléckép nagyon látványos eleme a wezzoldalaknak, de figyelj rá, hogy következetesen használd.
Igazítsd egymáshoz a méreteit, ne legyen az egyik 264 pixel, a másik pedig 299 pixel. Próbálj 2 méretet kiválasztani, ha fullscreen dizájnt használsz. Az egyiket használd a főoldalon, a másikat pedig az összes többi aloldaladon.
A másik fejléccel kapcsolatos dolog pedig a szövegek formázására vonatkozik. Válassz ki egy irányvonalat és azt kövesd az egész oldaladon. Ez vonatkozik mind a szöveg betűtípusára, elhelyezkedésére, színére és minden más összetevőjére.
Van aminek már lejárt az ideje
Ilyen például a mozaikos háttérkép. Ha nem pattern háttered van (azaz végtelenségig ismétlődő minta), akkor próbáld meg kerülni ezt a lehetőséget. Nagyon nem trendi!
A kevesebb néha több alapelvet figyelembe véve ajánljuk a látogató számláló mellőzését. Rengeteg ingyenesen beágyazható ilyen számláló van, de rendkívül ocsmányan tud mutatni 1-1 weboldalon.
Automatán induló, rejtett videók a főoldalon. Ha csak egyetlen dolgot fogadsz meg ebből a cikkből, akkor könyörögve kérünk, hogy ez legyen az! :) Iszonyú érzés, amikor fellépsz egy honlapra, majd valahonnan elindul hangosan a zene, keresed a hangerőszabályzót, felborítod a kávéd, satöbbi, satöbbi... Egyszerűen csak: NE!
Egy kis brandépítés
Az oldalak menüpontban találsz egy keresőoptimalizálás részt. Ott a legfelső opció a cím (title). Az ide beírt szöveg a böngésző lapfülén fog megjelenni. Ez mindegyik menüpontodhoz/aloldaladhoz külön megadható. Mindegyikhez írd be nyugodtan a céged nevét és egy kötőjellel elválasztva az adott aloldal címét.
Terveztess logót! Biztos, hogy neked is van egy ismerősöd, aki ügyesen rajzol és meg tudod kérni szívességből, hogy segítsen neked egy egyszerű logó tervezésében. Ha egyetemista, akkor még örülni is fog neki, hogy nálad gyakorolhat élesben! :)
Töltsd ki a teret!
Ne hagyj túl sok üres területet a weblapodon. Ha a kapcsolat menüpontodnál csak egy név, e-mail cím, telefonszám és egy térkép szerepel, akkor inkább tedd egymás alá az elemeket sorba. Nem szép, ha van egy nagy térképed, mellette a kapcsolati infókkal, amik a térkép feléig érnek.
Előfordult már veled is, hogy ránéztél egy másik wezzoldalra, és azt láttad, hogy az övé valamiért profibban van elkészítve, miközben ugyanazok az eszközök állnak rendelkezésére, mint neked?
Elmondunk egy pár trükköt, amelyek felhasználásával a meglesz az a plusz weboldaladban, amit eddig hiányoltál. 10.000 weblap tapasztalatával a hátunk mögött azt tudjuk mondani, hogy a kevesebb néha bizony több. Főleg a neten, ahol csak úgy ömlik az ember felé az információ...
Vágd le a felét!
Ahogyan te is, úgy látogatóid is a tömör, de annál jobban megfogalmazott szövegű honlapokra kíváncsiak. Másodpercek alatt döntenek a látogatók, hogy a honlapodon maradnak-e, ami később vásárlásba fordulhat. Ha már ránézésre sok szöveg van a weboldaladon, azzal máris szereztél magadnak egy mínusz pontot.
Próbáld ki, hogy az értelmes szöveged kicseréled valami teljesen értelmetlenre és nézz rá. Elriaszt? Akkor azonnal cseréld le. Annyi szöveg legyen weboldaladon, ami még halandzsa nyelven sem ijeszt meg.
Következetesség a megjelenésben
Dávid (a dizájnerünk) szerint ehhez a szakmához jó szem kell. Ezért is alakította ki úgy példatartalmakkal a dizájnokat, hogy azok önmagukban is mutatósak legyenek és a példa szövegek átírásával, képek kicserélésével máris egy jól kinéző weblapod legyen.
A fejléckép nagyon látványos eleme a wezzoldalaknak, de figyelj rá, hogy következetesen használd.
Igazítsd egymáshoz a méreteit, ne legyen az egyik 264 pixel, a másik pedig 299 pixel. Próbálj 2 méretet kiválasztani, ha fullscreen dizájnt használsz. Az egyiket használd a főoldalon, a másikat pedig az összes többi aloldaladon.
A másik fejléccel kapcsolatos dolog pedig a szövegek formázására vonatkozik. Válassz ki egy irányvonalat és azt kövesd az egész oldaladon. Ez vonatkozik mind a szöveg betűtípusára, elhelyezkedésére, színére és minden más összetevőjére.
Van aminek már lejárt az ideje
Ilyen például a mozaikos háttérkép. Ha nem pattern háttered van (azaz végtelenségig ismétlődő minta), akkor próbáld meg kerülni ezt a lehetőséget. Nagyon nem trendi!
A kevesebb néha több alapelvet figyelembe véve ajánljuk a látogató számláló mellőzését. Rengeteg ingyenesen beágyazható ilyen számláló van, de rendkívül ocsmányan tud mutatni 1-1 weboldalon.
Automatán induló, rejtett videók a főoldalon. Ha csak egyetlen dolgot fogadsz meg ebből a cikkből, akkor könyörögve kérünk, hogy ez legyen az! :) Iszonyú érzés, amikor fellépsz egy honlapra, majd valahonnan elindul hangosan a zene, keresed a hangerőszabályzót, felborítod a kávéd, satöbbi, satöbbi... Egyszerűen csak: NE!
Egy kis brandépítés
Az oldalak menüpontban találsz egy keresőoptimalizálás részt. Ott a legfelső opció a cím (title). Az ide beírt szöveg a böngésző lapfülén fog megjelenni. Ez mindegyik menüpontodhoz/aloldaladhoz külön megadható. Mindegyikhez írd be nyugodtan a céged nevét és egy kötőjellel elválasztva az adott aloldal címét.
Terveztess logót! Biztos, hogy neked is van egy ismerősöd, aki ügyesen rajzol és meg tudod kérni szívességből, hogy segítsen neked egy egyszerű logó tervezésében. Ha egyetemista, akkor még örülni is fog neki, hogy nálad gyakorolhat élesben! :)
Töltsd ki a teret!
Ne hagyj túl sok üres területet a weblapodon. Ha a kapcsolat menüpontodnál csak egy név, e-mail cím, telefonszám és egy térkép szerepel, akkor inkább tedd egymás alá az elemeket sorba. Nem szép, ha van egy nagy térképed, mellette a kapcsolati infókkal, amik a térkép feléig érnek.
Ami még érdekelhet
- Facebook oldal vagy weblap? December 18, 2014Rezsicsökkentés Wezzpage módra March 12, 2015
- Így hidald át a nyelvi határokat Facebook oldaladon April 15, 20152 óra alatt átfogó kép a Wezzpage-ről April 28, 2015
- Hogyan fogjak bele weblapom elkészítésébe? May 29, 20154 kérdés, amit a nyitóoldaladnak meg kell válaszolnia June 01, 2015
- Miért van szükséged mobiloptimalizált honlapra? June 11, 201510.000! Köszönjük! June 17, 2015
- Ettől lesz profi hatású a weblapod 1. rész June 30, 2015A brandépítés itt kezdődik July 21, 2015
- Hogyan maradjunk nyugodtak nyomás alatt? February 25, 2016Hat gyakori webdizájn hiba, ami árthat a weboldalnak February 10, 2016
- 11 ügyfél típus, akiket engedj el March 07, 2016A bevételszerző weboldal alapjai April 05, 2016
-
Reszponzivitás: tények, tévhitek, tippek June 17, 2016
-
Hérodotosz, a bor meg a cégére és a honlapod June 24, 2016
- A sikered ott van, ahol… a kurtafarkú malac túr July 05, 2016
- 1 logó ide, egy galéria oda; így építsd fel a honlapod July 17, 2016Mutasd a favikonod, megmondom, ki vagy! July 21, 2016
- Tartalomtípusok A-Z – avagy mit tölts fel a honlapodra July 29, 2016Van képed hozzá? August 05, 2016
- Új kategória a színezők között: a bevételszerző August 10, 2016Hogyan hatnak a színek a bevételedre? August 12, 2016
- Színes, szélesvásznú álomhonlap – hogyan válassz designt? August 21, 2016Ördögűzés a javából: a nagy HTML demisztifikálás August 24, 2016
- Vállalkozói felkészülés a karácsonyra; igen, most! September 13, 2016Hogyan készítsd el 9 egyszerű lépésben, fél órán belül a saját weboldalad? September 18, 2016
- Szeretnéd tudni, mi napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszköze? October 17, 2016A kevesebb több: hogyan néz ki egy modern főoldal? November 01, 2016
- 5 követendő webdesigntrend 2017-re November 30, 2016Hogyan járul hozzá a honlapod a karácsonyi kampány sikeréhez? December 08, 2016
- Heuréka forrása: az Alfa Tréning January 28, 2017Hogyan szerezz ügyfeleket hasábokkal? January 31, 2017
- Honnan tudhatod meg, hogyan építs be chat-funkciót a honlapodra? February 22, 2017Te magadnak készítesz honlapot...? March 26, 2017
- 3 hatékony vizuális eszköz az egyszeri képen túl April 25, 2017
- Közepes díjcsomag nagy lehetőségekkel May 28, 2017