Talán a diákok tudják a legjobban, hogy milyen az, ha beskatulyázzák őket. Az első dolgozat rosszul sikerül az új suliban, és gyakorlatilag esélytelen helyrehozni a kapcsolatot a tanárral.
Nincs ez másképp az üzleti életben sem, főleg ott, ahol még bele sem tudsz nézni a látogatód szemébe: az interneten. Ezért nem győzzük eléggé hangsúlyozni a jól megszerkesztett nyitóoldal (és bővebb értelemben véve a teljes weblap) fontosságát.
A jó hír viszont az, hogy ha odafigyelsz az alábbi pár pontra, akkor pozitív értelemben is be tudnak skatulyázni, ami hosszútávon az előnyödre fog válni. Ezt hívjuk brandépítésnek.
Az első benyomás fontossága
Ahogyan a boltodnak tisztának kell lennie, úgy a weblapodnak naprakésznek. Ne legyenek elavult információk a weblapodon, rossz telefonszámok, régi telephely címek, már nem létező szolgáltatások. Nehéz lesz második esélyt kapni, ha megpróbál kapcsolatba lépni veled és nem ér el telefonon vagy nem talál a megadott címen...
Hangoztasd az erősségeid
Ne szégyelld kimondani, hogy miben vagy jobb a konkurenciádnál. Ha valamiben jó vagy, azt hirdesd, de semmiképp ne állíts valótlant vagy félreérthetőt! Ha nem szeretnél vagy nem tudsz ilyet kiemelni, akkor próbáld megszemélyesíteni a tipikus vásárlódat és használd a "felkészült anyukák minket választanak" és hasonló mottókat.
Szerezz visszajelzéseket
A Facebookon és a Google+-on sem túl nagy ördöngősség értékelést kérni vásárlóidtól. Egy elégedett vásárló szívesen ki fogja fejezni háláját, ha jól bántál vele. Ragadd meg az alkalmat és kérd meg, hogy csillagozza a cégedet valamelyik közösségi portálon. Rendkívül sokat dob a megítéléseden, ha hús-vér emberek véleményeivel találkozik a következő látogatód.
Oszd meg a nagy történéseket
Biztos a te szádon is kicsúszott már az a mondat, hogy "na, ez is csak velünk történhet meg...". Ne hallgasd el az ilyen sztorikat! Oszd meg a világgal, ha éppen a bemászott a hentespultodba egy 3 éves kisfiú, vagy ha az irodaházad tetejéről bungee jumpingolt egy őrült. Mutasd meg, hogy mi történik körülötted! (Ha lehetőség van rá, akkor szelfizz közben egyet! :) )
Legyél aktív a közösségi oldalakon
Válaszolj a kommentekre, tegyél fel személyes kérdéseket, azaz legyél ténylegesen része annak a közösségnek, amit létrehozol, ne csak szemlélője. Ha "néma" vagy a közösségi oldalon, akkor inkább ne is legyél fent.
Legyen átlátható a céged
Mutasd meg, hogy kik dolgoznak nálatok, mi a feladatuk, milyen emberek ők. Legyenek személyes jellegű posztjaid, ne félj megmutatni, hogy milyen ember vagy. Ne félj felvállalni az álláspontod bizonyos témákról, de próbáld meg kerülni a kényes témákat, mint vallás, politika...
Hallgasd meg őket
Figyelj rá, hogy mit mondanak az ügyfeleid. Nem elég, ha meghallgatod a véleményüket, adj is rájuk és ez alapján változtass a cégeden! Ha ezt nem teszed, akkor azt fogják írni, hogy egy kútba dobálják az ötleteiket és el fog menni a kedvük tőled.
Nincs ez másképp az üzleti életben sem, főleg ott, ahol még bele sem tudsz nézni a látogatód szemébe: az interneten. Ezért nem győzzük eléggé hangsúlyozni a jól megszerkesztett nyitóoldal (és bővebb értelemben véve a teljes weblap) fontosságát.
A jó hír viszont az, hogy ha odafigyelsz az alábbi pár pontra, akkor pozitív értelemben is be tudnak skatulyázni, ami hosszútávon az előnyödre fog válni. Ezt hívjuk brandépítésnek.
Az első benyomás fontossága
Ahogyan a boltodnak tisztának kell lennie, úgy a weblapodnak naprakésznek. Ne legyenek elavult információk a weblapodon, rossz telefonszámok, régi telephely címek, már nem létező szolgáltatások. Nehéz lesz második esélyt kapni, ha megpróbál kapcsolatba lépni veled és nem ér el telefonon vagy nem talál a megadott címen...
Hangoztasd az erősségeid
Ne szégyelld kimondani, hogy miben vagy jobb a konkurenciádnál. Ha valamiben jó vagy, azt hirdesd, de semmiképp ne állíts valótlant vagy félreérthetőt! Ha nem szeretnél vagy nem tudsz ilyet kiemelni, akkor próbáld megszemélyesíteni a tipikus vásárlódat és használd a "felkészült anyukák minket választanak" és hasonló mottókat.
Szerezz visszajelzéseket
A Facebookon és a Google+-on sem túl nagy ördöngősség értékelést kérni vásárlóidtól. Egy elégedett vásárló szívesen ki fogja fejezni háláját, ha jól bántál vele. Ragadd meg az alkalmat és kérd meg, hogy csillagozza a cégedet valamelyik közösségi portálon. Rendkívül sokat dob a megítéléseden, ha hús-vér emberek véleményeivel találkozik a következő látogatód.
Oszd meg a nagy történéseket
Biztos a te szádon is kicsúszott már az a mondat, hogy "na, ez is csak velünk történhet meg...". Ne hallgasd el az ilyen sztorikat! Oszd meg a világgal, ha éppen a bemászott a hentespultodba egy 3 éves kisfiú, vagy ha az irodaházad tetejéről bungee jumpingolt egy őrült. Mutasd meg, hogy mi történik körülötted! (Ha lehetőség van rá, akkor szelfizz közben egyet! :) )
Legyél aktív a közösségi oldalakon
Válaszolj a kommentekre, tegyél fel személyes kérdéseket, azaz legyél ténylegesen része annak a közösségnek, amit létrehozol, ne csak szemlélője. Ha "néma" vagy a közösségi oldalon, akkor inkább ne is legyél fent.
Legyen átlátható a céged
Mutasd meg, hogy kik dolgoznak nálatok, mi a feladatuk, milyen emberek ők. Legyenek személyes jellegű posztjaid, ne félj megmutatni, hogy milyen ember vagy. Ne félj felvállalni az álláspontod bizonyos témákról, de próbáld meg kerülni a kényes témákat, mint vallás, politika...
Hallgasd meg őket
Figyelj rá, hogy mit mondanak az ügyfeleid. Nem elég, ha meghallgatod a véleményüket, adj is rájuk és ez alapján változtass a cégeden! Ha ezt nem teszed, akkor azt fogják írni, hogy egy kútba dobálják az ötleteiket és el fog menni a kedvük tőled.
Ami még érdekelhet
- 6 dolog, amit másképp mondj az ügyfelednek January 28, 2015Így hidald át a nyelvi határokat Facebook oldaladon April 15, 2015
- 2 óra alatt átfogó kép a Wezzpage-ről April 28, 2015Hogyan fogjak bele weblapom elkészítésébe? May 29, 2015
- 4 kérdés, amit a nyitóoldaladnak meg kell válaszolnia June 01, 2015Ettől lesz profi hatású a weblapod 1. rész June 30, 2015
- A brandépítés itt kezdődik July 21, 2015Hogyan maradjunk nyugodtak nyomás alatt? February 25, 2016
- Hat gyakori webdizájn hiba, ami árthat a weboldalnak February 10, 201611 ügyfél típus, akiket engedj el March 07, 2016
- A bevételszerző weboldal alapjai April 05, 2016
- Reszponzivitás: tények, tévhitek, tippek June 17, 2016
- Hérodotosz, a bor meg a cégére és a honlapod June 24, 2016A sikered ott van, ahol… a kurtafarkú malac túr July 05, 2016
-
1 logó ide, egy galéria oda; így építsd fel a honlapod July 17, 2016
- Mutasd a favikonod, megmondom, ki vagy! July 21, 2016Tartalomtípusok A-Z – avagy mit tölts fel a honlapodra July 29, 2016
- Hogyan hatnak a színek a bevételedre? August 12, 2016Te magadnak készítesz honlapot...? March 26, 2017