
1. Utálod, amikor kapcsolatba lép veled
Ha azt veszed észre magadon, hogy forgatod a szemed, amikor hív vagy az alkalmazottak reklamálnak miatta, akkor lehet, hogy az az ügyfél többe kerül neked, mint amennyit megér.
2. Ha a gyomrodban is érzed
Minden alkalommal, amikor a gyomrodban érzed a negativitást és az ellenállást, hallgass erre a jelre, mert ez figyelmeztet arra, hogy a leendő ügyfeled egy rossz ügyfél lesz. (nehéz személyiség, olyat akar, amit nem tudsz megadni, csak idő pocsékolás, reklamáló, elégedetlen típus. stb.)
3. Kibeszélik a volt főnökeiket és munkatársaikat
Ha a potenciális ügyfél folyamatosan a múltbeli rossz tapasztalatairól beszél és másokat szid, ez egy figyelmeztető jel. Ha őszinte értékelést tudnak adni arról, hogy mi nem működik jól, és felelősséget is vállalnak, akkor van esély a fejlődésre. De ha senki sem tud megfelelni az igényeiknek, akkor valószínűleg te leszel a következő csalódása. Nem tudod teljesíteni az irreális elvárásokat.
4. Fenyegetőznek
Ha az ügyfél fenyegetőzik és problémát okoz, akkor egyszerűen kérdezd meg tőle, hogy tényleg az ügyfeled akar-e lenni. Mondd el neki, hogy hogyan fogod kezelni és te mit vársz el tőle. Ha ezek a nézeteitek nem egyeznek, akkor jobb, ha megváltok egymástól és mindenki megy a maga útján. Mindig jobb megakadályozni a problémát, mint megtapasztalni.
5. Hiányzik belőlük az elkötelezettség
Amikor a helyzet a feladat gyors megoldását kívánja és nincs idő visszajelzést adni vagy követni a folyamatokat, akkor legyél te az, aki megkönnyíti a munkát. Tedd az ügyfeled boldoggá, amennyire csak lehetséges. De ne feledd, ha az ügyfél nem elég elkötelezett a munkádhoz és az értékeidhez, akkor nagy az esély, hogy a végeredmény egyáltalán nem olyan jó, mint amennyire lehetett volna.
6. Nem fizetnek időben
Nem fizetni időben egy cégnek tiszteletlenségre utal, s ha nem fizetik ki a munkád, akkor az csak árt a cégednek. Persze, vannak olyan esetek, amikor valaki nagyon elfoglalt, vagy abban a hónapban nem lett akkora bevétele és nem tud fizetni, de ha ez rendszeressé válik, akkor jobb, ha nem dolgozol velük többet.
7. Nem kommunikálnak
Az egyik legfontosabb dolog, hogy jó kapcsolatot tudjunk kiépíteni, mind az alkalmazottakkal, munkatársakkal és az ügyfelekkel is. Ha a csapatod képtelen megbízható kapcsolatot kiépíteni az ügyféllel és nyíltan beszélni vele, akkor nagy valószínűséggel ez nem fogja elősegíteni a vállalatod sikerét. A bizalom és a kommunikáció létfontosságú elemei a sikernek.
8. Nem bíznak meg benned
Ha az ügyfél másik tanácsadóra kezd hallgatni és megkérdőjelez mindent, amit csinálsz, akkor az annak a jele, hogy az ügyfeled már nem bízik meg benned. Másik tanácsadóra hallgatni persze mindenképp etikátlan, az ügyfélnek ignorálnia kellene, ha fel is keresik ezzel. De mindig jobb, ha olyan ügyfeleink vannak, akik ténylegesen megbíznak bennünk és a munkánkban.
9. Nem ismerik el a tudásod
Ha az ügyfél képtelen beismerni, hogy ahhoz a bizonyos dologhoz te jobban értesz, akkor ne is pazarold az idődet. Vannak azok az ügyfelek, akik úgy gondolják, hogy már mindent tudnak az üzletről - jobban is tudják, mint te - és semmilyen tanácsot vagy iránymutatást nem fognak elfogadni. Hónapokkal azután, hogy nem hajlandó kipróbálni semmi újat, miközben a saját módszere nem működik, itt az ideje, hogy megváljunk tőle.
10. Nem egyeznek a főbb értékeitek
Először is, minden új ügyfélnél meg kell tudnod, hogy ugyanazok e az értékei, mint neked. Képes vagy e biztosítani számára azokat a szolgáltatásokat, amiket kér és egyszerre megtartani az értékrended? Ha ez megvan, de még mindig rettegve kelsz fel reggel, akkor hallgass az ösztöneidre, és menj. Ez lehet az az idő, hogy valaki olyannal beszélj, aki jobban passzol az értékeidhez.
11. Rossz a hozzáállásuk
Az, hogy az ügyfélnek rossz a hozzáállása abból is láthatod, ahogyan kommunikál veled. Ha automatikus üzenetet küldesz ki neki, akkor szól, hogy ő nem szereti az effajta értesítéseket, inkább telefonon keressék, de ha telefonon hívod, akkor biztosan a rossz időben, és szól, hogy az e-mail egyszerűbb lenne. Ezek után bocsánatot kérsz és elmondod, hogy így nem lehet együtt dolgozni, ezzel nyilván azt éred el, hogy a vállalatod rossz hírét keltse. Így már az elején tisztázd vele, hogy miként fogjátok ezeket intézni.
- Elindult a Wezzpage blogja! November 14, 2014Hogyan kezdjek el vállalkozni munka mellett? November 25, 2014
- Motiváló idézetek cégvezetőknek December 09, 20146 dolog, amit másképp mondj az ügyfelednek January 28, 2015
- Rezsicsökkentés Wezzpage módra March 12, 2015Így hidald át a nyelvi határokat Facebook oldaladon April 15, 2015
- 2 óra alatt átfogó kép a Wezzpage-ről April 28, 2015Hogyan fogjak bele weblapom elkészítésébe? May 29, 2015
- 4 kérdés, amit a nyitóoldaladnak meg kell válaszolnia June 01, 2015Ettől lesz profi hatású a weblapod 1. rész June 30, 2015
- A brandépítés itt kezdődik July 21, 2015Hogyan maradjunk nyugodtak nyomás alatt? February 25, 2016
- Hat gyakori webdizájn hiba, ami árthat a weboldalnak February 10, 201611 ügyfél típus, akiket engedj el March 07, 2016
- A bevételszerző weboldal alapjai April 05, 2016
- Reszponzivitás: tények, tévhitek, tippek June 17, 2016
- Hérodotosz, a bor meg a cégére és a honlapod June 24, 2016A sikered ott van, ahol… a kurtafarkú malac túr July 05, 2016
- Tartalomtípusok A-Z – avagy mit tölts fel a honlapodra July 29, 2016(Hogyan) legyél olyan sikeres, mint Hosszú Katinka September 06, 2016
- Szeretnéd tudni, mi napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszköze? October 17, 20165 módszer, hogy egész évben motivált tudj maradni January 23, 2017
- Te magadnak készítesz honlapot...? March 26, 2017