
Immár évek óta azt látod, hogy boldog-boldogtalan honlapot készít, Facebook-oldalt menedzsel, te meg itt állsz, és tekintgetsz körbe-körbe, mint Travolta a Ponyvaregényben, hogy de most akkor mi is a helyzet. A helyzet az, hogy megdőlt a „jó bornak nem kell cégér” mondás, és ha sikerre akarod vinni a vállalkozásod, szükséged van egy jó honlapra.
A „szükségem van egy honlapra” gondolat megszületésétől a valóban minőségi, hatékony és bevételszerzést támogató weboldalig meg kell tenni néhány lépést. Ilyen többek között a honlap megtervezése, a megfelelő weboldalszerkesztő kiválasztása, a tökéletes dizájn megtervezése, a hatékony tartalom kidolgozása vagy épp a domainnév és az e-mailcím kiválasztása.
A következő hetekben cikksorozatot indítunk, és lépésenként bemutatjuk egy igazán jó honlap elkészítését. Mindehhez segítségül hívjuk a Wezzpage weboldalszerkesztő programját, hogy a leírtakat szemléltessük, és könnyebbé tegyük a dolgod.
Az első részben – vagyis most – az kerül terítékre, hogy egyáltalán miért van neked szükséged honlapra azon kívül, hogy mi azt mondjuk – és te esetleg hiszel nekünk.
Hérodotosz, a bor és a honlap
Nemrég egy sporttörténetet feldolgozó könyvben bukkant fel a sztori, hogy már Hérodotosz is felhasználta az olimpiai játékok nyilvánosságát saját hírnevének növelésére.
„Közelgett a nagy ünnepség Olümpiában. Hérodotosz fölismerte: pontosan ez az az alkalom, amelyet keresett. Elutazott hát Olümpiába, és a Zeusz-szentély hátsó termében előadta történeti munkáját. Nem volt ezután senki Göröghonban, akinek a Hérodotosz név idegen lett volna. Aki őt magát nem látta személyesen Olümpiában, az akkor hallott róla, amikor a hazatérő résztvevők otthon az Olümpiában szerzett élményeikről meséltek.” (Lukianosz római író)
Képzeld most azt, hogy az olimpia az internet. Az a hely, ahol számtalan ember – köztük persze rengeteg fontos – összegyűlik. Hérodotosz a te vállalkozásod, és a Zeusz-szentélyben előadott történet a honlapod.
Ha Hérodotosz nem ment volna el az olimpiára, és nem adja elő a történeteit, akkor talán ma sem ismernénk a nevét.
Behelyettesítve: Ha a vállalkozásod nem „megy el” az internetre, és nem „adja elő” az előnyeit és termékeit, akkor lehet, hogy évek múlva sem fogja senki ismerni a neved.
Dolgozhatsz szinte bármilyen szegmensben; a verseny akkora, hogy valahogy ki kell tűnnöd. Hiába jó a borod, ha nincs cégére; akad még sokszáz más ilyen jó bor is.
Nem lebecsülve a szóbeszédet…
Figyelj most jól: tegyük fel, hogy van egy mosodád Székesfehérvár külvárosában. Egész jól megyeget az üzlet, vannak törzsvásárlóid is, akik rendszeresen továbbviszik a híredet. De általuk a híred csak a mosodádtól mondjuk 8-10 utcányira jut el. A kirakatoddal, a sarkon lévő táblával és az elégedett ügyfeleiddel elérsz 3-4000 embert, akik mind potenciális ügyfeleid. ennek a néhány ezer embernek 3-5 százaléka – vagyis körülbelül 200 fő – lesz alkalmi vagy állandó ügyfeled. (Ez még nem is erős konverzió!)
De te tovább szeretnél lépni. Azt akarod, hogy egész Székesfehérváron ismerjék a mosodád, és a város mind a százezer lakója tudjon róla, hogy van a Balatoni úton egy mosoda, ahová elvihetik a télikabátjukat, mielőtt beköszönt a zimankó. És most figyelj: százezer ember 5 százaléka ötezer fő. 200 helyett 5 000. Jól mutat, nem?
Hogy teljesíted a kihívást?
- Szórólapozol, hirdetsz a Fejér Megyei Hírlapban és a Szuperinfóban.
- Létrehozol egy egyszerű honlapot a szórólapgyártás és hirdetések költségének töredékéből. (A Wezzpage-nél például akár havi bruttó 2.794.- forintért, vagyis évente 33.528.- forintért készíthetsz és üzemeltethetsz egy honlapot.)
Mi lesz az eredmény?
Legyünk őszinték; te mit szoktál csinálni a kezedbe nyomott szórólapokkal? Mikor olvastad el utoljára a Szuperinfót, és mikor nézted át a helyi napilap hirdetéseit?
Vannak esetek, amikor az ilyen hirdetések megállják a helyüket, és működnek, de a tények azt mutatják, hogy az így befektetett pénz jelentős részét akár ki is dobhatod az ablakon, és ugyanott fogsz tartani, mint a mostani hirdetésekkel.
Ha ehelyett az online megoldást választod, akkor készítesz egy egyszerű honlapot, amely némi karbantartás mellett az év 365 napján elérhető, nincs korlátozva a karakterszám, és – ha akarod – online hirdetésekkel annak célzod, akinek akarod, és nem annak, akinek a hírlap jár.
Ott leszel az olimpián?
Legyél bár pék, fotós, szobafestő és mázoló, szabadúszó szoftverfejlesztő esetleg tolmács, a verseny minden piacon legalábbis erős. Van, ahol gyilkos. Ki kell tűnnöd a tömegből, és láthatónak kell lenned.
Magyarországon 2015. I. negyedévében csaknem 7,5 millió internet-előfizető volt. Ez körülbelül 75 százalékos internetpenetrációt jelent, így meglehetősen biztosan állítjuk, hogy egy honlappal elérheted a láthatóságot és a sokkal több potenciális ügyfelet.
Egy jól megtervezett és elkészített weboldallal – amelyhez manapság már nem is kell programozónak lenned – te magad lehetsz Hérodotosz. Nemcsak, hogy sokan megismerik majd a neved, de te leszel A történetíró.
Ha a fentiek nemcsak meggyőztek róla, hogy szükséged van honlapra, de már érted is, hogy miért, akkor itt az ideje nekilátni a készítésnek. Ez utóbbi sem nagy ördöngösség, valójában te magad is képes vagy rá akár már 1-2 óra alatt. Nincs szükséged sem programozóra, sem webdesignerre, sem hónapokig húzódó fejlesztésre.
A tanácsunk: próbáld ki a Wezzpage egyszerű weblapszerkesztő programját. A regisztrálás után 14 napig teljes mértékben ingyen, minden kötöttség nélkül tudod kipróbálni a szerkesztőt.
És ha úgy érzed, hogy szívesen csinálnál a sokkal több potenciális ügyfélből valódi ügyfelet, akkor térj vissza, nemsokára jelentkezünk a sorozat második részével, melyben arról lesz szó, hogyan tervezd meg a honlapod, hogy idővel bevételed legyen belőle.
A fejléckép forrása: Nikomachos Series - Photograph: Marie-Lan Nguyen (User:Jastrow), 2009-03-01Reflections removed: User:Tetraktys, 2010-07-29, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5707687
- Hogyan kezdjek el vállalkozni munka mellett? November 25, 2014Facebook oldal vagy weblap? December 18, 2014
- Rezsicsökkentés Wezzpage módra March 12, 2015Hogyan fogjak bele weblapom elkészítésébe? May 29, 2015
- 4 kérdés, amit a nyitóoldaladnak meg kell válaszolnia June 01, 2015Miért van szükséged mobiloptimalizált honlapra? June 11, 2015
- 10.000! Köszönjük! June 17, 2015Ettől lesz profi hatású a weblapod 1. rész June 30, 2015
- A brandépítés itt kezdődik July 21, 2015Hogyan maradjunk nyugodtak nyomás alatt? February 25, 2016
- Hat gyakori webdizájn hiba, ami árthat a weboldalnak February 10, 201611 ügyfél típus, akiket engedj el March 07, 2016
- A bevételszerző weboldal alapjai April 05, 2016
- Reszponzivitás: tények, tévhitek, tippek June 17, 2016
- Hérodotosz, a bor meg a cégére és a honlapod June 24, 2016A sikered ott van, ahol… a kurtafarkú malac túr July 05, 2016
-
1 logó ide, egy galéria oda; így építsd fel a honlapod July 17, 2016
- Mutasd a favikonod, megmondom, ki vagy! July 21, 2016Tartalomtípusok A-Z – avagy mit tölts fel a honlapodra July 29, 2016
- Van képed hozzá? August 05, 2016Új kategória a színezők között: a bevételszerző August 10, 2016
- Hogyan hatnak a színek a bevételedre? August 12, 2016Színes, szélesvásznú álomhonlap – hogyan válassz designt? August 21, 2016
- Ördögűzés a javából: a nagy HTML demisztifikálás August 24, 2016(Hogyan) legyél olyan sikeres, mint Hosszú Katinka September 06, 2016
- Vállalkozói felkészülés a karácsonyra; igen, most! September 13, 2016Hogyan készítsd el 9 egyszerű lépésben, fél órán belül a saját weboldalad? September 18, 2016
- Tudd meg, merre megy az olvasó a honlapodon! September 22, 20163 remek módszer, amellyel növelheted weboldalad hatékonyságát September 28, 2016
- Szeretnéd tudni, mi napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszköze? October 17, 2016
- A kevesebb több: hogyan néz ki egy modern főoldal? November 01, 20165 követendő webdesigntrend 2017-re November 30, 2016
- Hogyan járul hozzá a honlapod a karácsonyi kampány sikeréhez? December 08, 2016Heuréka forrása: az Alfa Tréning January 28, 2017
- Hogyan szerezz ügyfeleket hasábokkal? January 31, 2017Honnan tudhatod meg, hogyan építs be chat-funkciót a honlapodra? February 22, 2017
- Te magadnak készítesz honlapot...? March 26, 20173 hatékony vizuális eszköz az egyszeri képen túl April 25, 2017
-
Hogyan ér egy jó szó újabb ügyfeleket? May 16, 2017
- Közepes díjcsomag nagy lehetőségekkel May 28, 2017