Kategóriák

Hérodotosz, a bor meg a cégére és a honlapod Gondolattól a bevételszerző honlapig 1. rész

Immár évek óta azt látod, hogy boldog-boldogtalan honlapot készít, Facebook-oldalt menedzsel, te meg itt állsz, és tekintgetsz körbe-körbe, mint Travolta a Ponyvaregényben, hogy de most akkor mi is a helyzet. A helyzet az, hogy megdőlt a „jó bornak nem kell cégér” mondás, és ha sikerre akarod vinni a vállalkozásod, szükséged van egy jó honlapra.

A „szükségem van egy honlapra” gondolat megszületésétől a valóban minőségi, hatékony és bevételszerzést támogató weboldalig meg kell tenni néhány lépést. Ilyen többek között a honlap megtervezése, a megfelelő weboldalszerkesztő kiválasztása, a tökéletes dizájn megtervezése, a hatékony tartalom kidolgozása vagy épp a domainnév és az e-mailcím kiválasztása.

A következő hetekben cikksorozatot indítunk, és lépésenként bemutatjuk egy igazán jó honlap elkészítését. Mindehhez segítségül hívjuk a Wezzpage weboldalszerkesztő programját, hogy a leírtakat szemléltessük, és könnyebbé tegyük a dolgod.

Az első részben – vagyis most – az kerül terítékre, hogy egyáltalán miért van neked szükséged honlapra azon kívül, hogy mi azt mondjuk – és te esetleg hiszel nekünk.

 

Hérodotosz, a bor és a honlap

Nemrég egy sporttörténetet feldolgozó könyvben bukkant fel a sztori, hogy már Hérodotosz is felhasználta az olimpiai játékok nyilvánosságát saját hírnevének növelésére.

„Közelgett a nagy ünnepség Olümpiában. Hérodotosz fölismerte: pontosan ez az az alkalom, amelyet keresett. Elutazott hát Olümpiába, és a Zeusz-szentély hátsó termében előadta történeti munkáját. Nem volt ezután senki Göröghonban, akinek a Hérodotosz név idegen lett volna. Aki őt magát nem látta személyesen Olümpiában, az akkor hallott róla, amikor a hazatérő résztvevők otthon az Olümpiában szerzett élményeikről meséltek.” (Lukianosz római író)

Képzeld most azt, hogy az olimpia az internet. Az a hely, ahol számtalan ember – köztük persze rengeteg fontos – összegyűlik. Hérodotosz a te vállalkozásod, és a Zeusz-szentélyben előadott történet a honlapod.

Ha Hérodotosz nem ment volna el az olimpiára, és nem adja elő a történeteit, akkor talán ma sem ismernénk a nevét.

Behelyettesítve: Ha a vállalkozásod nem „megy el” az internetre, és nem „adja elő” az előnyeit és termékeit, akkor lehet, hogy évek múlva sem fogja senki ismerni a neved.

Dolgozhatsz szinte bármilyen szegmensben; a verseny akkora, hogy valahogy ki kell tűnnöd. Hiába jó a borod, ha nincs cégére; akad még sokszáz más ilyen jó bor is.

Nem lebecsülve a szóbeszédet…

Figyelj most jól: tegyük fel, hogy van egy mosodád Székesfehérvár külvárosában. Egész jól megyeget az üzlet, vannak törzsvásárlóid is, akik rendszeresen továbbviszik a híredet. De általuk a híred csak a mosodádtól mondjuk 8-10 utcányira jut el. A kirakatoddal, a sarkon lévő táblával és az elégedett ügyfeleiddel elérsz 3-4000 embert, akik mind potenciális ügyfeleid. ennek a néhány ezer embernek 3-5 százaléka – vagyis körülbelül 200 fő – lesz alkalmi vagy állandó ügyfeled. (Ez még nem is erős konverzió!)

De te tovább szeretnél lépni. Azt akarod, hogy egész Székesfehérváron ismerjék a mosodád, és a város mind a százezer lakója tudjon róla, hogy van a Balatoni úton egy mosoda, ahová elvihetik a télikabátjukat, mielőtt beköszönt a zimankó. És most figyelj: százezer ember 5 százaléka ötezer fő. 200 helyett 5 000. Jól mutat, nem?

Hogy teljesíted a kihívást?

  1. Szórólapozol, hirdetsz a Fejér Megyei Hírlapban és a Szuperinfóban.
  2. Létrehozol egy egyszerű honlapot a szórólapgyártás és hirdetések költségének töredékéből. (A Wezzpage-nél például akár havi bruttó 2.794.- forintért, vagyis évente 33.528.- forintért készíthetsz és üzemeltethetsz egy honlapot.)
     

Mi lesz az eredmény?

Legyünk őszinték; te mit szoktál csinálni a kezedbe nyomott szórólapokkal? Mikor olvastad el utoljára a Szuperinfót, és mikor nézted át a helyi napilap hirdetéseit?

Vannak esetek, amikor az ilyen hirdetések megállják a helyüket, és működnek, de a tények azt mutatják, hogy az így befektetett pénz jelentős részét akár ki is dobhatod az ablakon, és ugyanott fogsz tartani, mint a mostani hirdetésekkel.

Ha ehelyett az online megoldást választod, akkor készítesz egy egyszerű honlapot, amely némi karbantartás mellett az év 365 napján elérhető, nincs korlátozva a karakterszám, és – ha akarod – online hirdetésekkel annak célzod, akinek akarod, és nem annak, akinek a hírlap jár.

Ott leszel az olimpián?

Legyél bár pék, fotós, szobafestő és mázoló, szabadúszó szoftverfejlesztő esetleg tolmács, a verseny minden piacon legalábbis erős. Van, ahol gyilkos. Ki kell tűnnöd a tömegből, és láthatónak kell lenned.

Magyarországon 2015. I. negyedévében csaknem 7,5 millió internet-előfizető volt. Ez körülbelül 75 százalékos internetpenetrációt jelent, így meglehetősen biztosan állítjuk, hogy egy honlappal elérheted a láthatóságot és a sokkal több potenciális ügyfelet.


Forrás: MTI

Egy jól megtervezett és elkészített weboldallal – amelyhez manapság már nem is kell programozónak lenned – te magad lehetsz Hérodotosz. Nemcsak, hogy sokan megismerik majd a neved, de te leszel A történetíró.

Ha a fentiek nemcsak meggyőztek róla, hogy szükséged van honlapra, de már érted is, hogy miért, akkor itt az ideje nekilátni a készítésnek. Ez utóbbi sem nagy ördöngösség, valójában te magad is képes vagy rá akár már 1-2 óra alatt. Nincs szükséged sem programozóra, sem webdesignerre, sem hónapokig húzódó fejlesztésre.

A tanácsunk: próbáld ki a Wezzpage egyszerű weblapszerkesztő programját. A regisztrálás után 14 napig teljes mértékben ingyen, minden kötöttség nélkül tudod kipróbálni a szerkesztőt.

És ha úgy érzed, hogy szívesen csinálnál a sokkal több potenciális ügyfélből valódi ügyfelet, akkor térj vissza, nemsokára jelentkezünk a sorozat második részével, melyben arról lesz szó, hogyan tervezd meg a honlapod, hogy idővel bevételed legyen belőle.

A fejléckép forrása: Nikomachos Series - Photograph: Marie-Lan Nguyen (User:Jastrow), 2009-03-01Reflections removed: User:Tetraktys, 2010-07-29, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5707687

Ami még érdekelhet