
Gondolattól a bevételszerző honlapig 3. rész
Ott ülsz a honlapszerkesztő felülete előtt, bámulod a kezdőképernyőt, és azon gondolkodsz: rendben, mindent elolvastam és megértettem, amit eddig írtak, sőt, még azt is megfogalmaztam, mi lesz a honlapomból, mi célból születik. Now what? Mihez fogjak most. Hajtás után megmondjuk ezt is.
Ha eddig mindegyik cikkünket elolvastad arról, hogy hogyan tudsz a semmiből egy hatékony, jövedelmező honlapot készíteni, már tudod, hogy egyrészt miért van szükséged a weboldalra, másrészt pedig, hogy miért csinálod ezt az egészet. Vagyis, hogy milyen célt szeretnél elérni a honlapoddal. Ha esetleg még nem regisztráltál az oldalon, a cikket akkor is a figyelmedbe ajánljuk, ugyanis a konkrét weboldalszerkesztési tippeken kívül a „nagyobb kép” megismerését célzó tanácsok is vannak a cikkben, melyek később még jól jöhetnek neked is.
Szóval: leültél az üres papírlap elé, és megfogalmaztad, mi a célod?
Akkor lépjünk tovább!
Ha tudod, hogy fotósként az lesz a célod, hogy a honlapodra érkezvén a látogató
- végigböngéssze a képeidet,
- beléjük szeressen,
- ő is ilyeneket akarjon,
- hívjon fel, és rendeljen meg tőled egy fotózást,
akkor egy erősen vizuális jellegű, kevés szöveget tartalmazó, a könnyű kapcsolatfelvételt elősegítő honlapra lesz szükséged. Ebben a cikkre arra koncentrálunk, hogy melyek azok az alaplépések a Wezzpage weboldalszerkesztőjében, amelyeket ebben az esetben ne hagyj ki, és hogy a legfontosabb funkciókat miként használd.
0. lépés: válaszd ki a dizájnt
A Wezzpage felhasználójaként, amikor regisztrálsz, majd először belépsz, lehetőséged van sok-sok előre elkészített dizájn megtekintésére, hogy aztán kiválaszd a neked legjobbat. Ezeket a dizájnokat később sok-sok szempontból testre tudod szabni – most például nemsokára minden színt a magad ízlése szerint alakíthatsz majd –, de egyelőre csak annyit kell eldöntened, hogy alapvetően hogy nézzen ki a wezzoldalad. A kiválasztott dizájnt később bármikor megváltoztathatod, minden tartalmad megmarad!
Ha kiválasztottad a neked tetszőt, akkor a megtekintés gombbal azt is rögtön látni fogod, hogy mobilon hogyan fog kinézni az oldal. Ez fontos, hiszen a mobilra optimalizált weboldal ma már alapvető. Másképp csak hátrányba kerülsz a versenytársaiddal szemben.
Határozd meg a menüpontokat
Kezdd a legelején, és találd ki, hogy melyek azok a fő pontok, amelyek nem maradhatnak ki. Ezek jellemzően:
- a szolgáltatásaid, pl. rendezvény-, esküvői és babafotózás
- referenciák
- a legfontosabb tudnivalók rólad
- kapcsolatfelvételi lehetőség
Sok esetben nincs szükség arra, hogy a végletekig cizellált, rengeteg tartalommal ellátott honlapot készíts. Amikor azt szeretnéd elérni, hogy a látogató azt gondolja, hogy ő is ilyen képeket szeretne élete nagy napjáról, akkor nem szükséges elterelned a figyelmét más tartalmakkal (pl. részletes leírással a gépeidről vagy a fotózás elméletéről – noha ezek valakiknek biztosan érdekesek).
Szóval, maradjunk annál, hogy fotós vagy. A menüpontjaid ezek lesznek:
- Szolgáltatásaim
- Referenciáim/Portfólióm
- Rólam
- Kapcsolat
Válaszd a szerkesztőben az Oldalak opciót, és ezt fogod látni.
Ebben a kiválasztott dizájnban, amely jellemzően a fotósoknak ideális, láthatod, hogy a menüpontjaid közül már csak egy hiányzik. Ezt add hozzá, és az első lépéssel készen is vagy.
Készítsd el a főoldalt
A főoldal az, amely a legtöbb esetben fogadja a látogatóid. Ez az első dolog, amit meglátnak, és innen fognak továbbkattintani vagy épp kilépni, ha nem tetszik nekik, amit látnak. Ez tehát tulajdonképpen egy általános landing page.
Jegyezd meg: Még soha nem volt olyan, akinek másodszor is lehetősége lett volna első benyomást tenni!
A főoldalad alapkellékei ebben a konkrét esetben:
- a neved (vagy a fotós céged neve) és a logód
- néhány válogatott kép a munkásságodból (a legjobbak legjobbjai)
- opcionális tételek: a mottód, esetleg néhány frappáns szó, miért szeretsz fotós lenni
Az alapesetben beállított fejlécképet bármikor ki tudod cserélni. A helyére tölthetsz fel saját képet, vagy választhatsz fotóbankunkból is, és a képet a szerkesztővel a saját ízlésedre tudod formálni.
Haladj végig a menüpontokon
A főoldal után válaszd ki a következő kialakítandó menüpontot, és gondold át, ott mire lesz szükséged.
A szolgáltatásoknál az egyes „termékeidhez”, vagyis ebben az esetben például a rendezvényfotózáshoz szükséged lesz egy nagyon ízléses képre, és néhány meggyőző mondatra. Azért csak néhányra, mert ahogy fentebb szó volt róla, fotósként a vizualitással dolgozol, és azzal kell meggyőznöd a látogatókat is.
A tartalomnál tehát kiválasztod, hogy képet szeretnél beilleszteni, majd a fejléchez hasonlóan vagy töltesz fel egy saját képet – én mindenképp ezt javaslom, hiszen szigorúan véve éppen a képeidet szeretnéd eladni –, vagy választasz a képtárból. Ezután a szöveg opciót is kiválasztod, és megírod azt a pár sort, amit mondani szeretnél például a partifotózásról.
A referenciáknál ezúttal még ennél is könnyebb dolgod van: létrehozol néhány galériát, és feltöltöd a legjobban sikerült képeidet. Ne feledd! A lényeg, hogy a látogatók maguk is ilyen képeket akarjanak, és felvegyék a telefont, vagy megírják neked az e-mailt.
Adj meg elérhetőséget
Minden erőfeszítés, és a legszebb, legjobban megtervezett, leggondosabban összeállított honlap is felesleges, ha hiányzik a kapcsolatfelvételi lehetőség. Hiába szeret bele a képeidbe valaki, ha ezután nem tud felkeresni téged!
Az elréhetőségeid megadása ezért fokozottan figyelj! A neved, e-mailcímed és telefonszámod semmiképp sem maradhat le! Ha pedig nem fotós vagy, és van saját üzlethelyiséged, telephelyed stb. ahová a potenciális vásárlókat várod, akkor annak a címe is kötelező - különben az egész honlapod pocsékba megy. Sokszor segít az is, ha beágyazol egy térképet, amelyen rögtön lehet látni, hogy hová kell menni.
Végül pedig: saját magadnak teszel szívességet, hogyha a kapcsolat menüpontban meghívód a látogatóid, hogy nézzék meg (és kedveljék) a:
- Facebook-oldalad
- az Instagramod - ez fotósként külön sok lehetőséget biztosít számodra!
- Twitter-csatornád
- stb.
Ha rögtön belevágnál a honlapkészítésbe, és szeretnéd kipróbálni a weboldalszerkesztőt, itt megteheted:
Ez a cikk a „Gondolattól a bevételszerző honlapig” cikksorozatunk 3. része. Az előző részekben szó volt arról, hogy:
- Facebook oldal vagy weblap? December 18, 2014Rezsicsökkentés Wezzpage módra March 12, 2015
- Hogyan fogjak bele weblapom elkészítésébe? May 29, 20154 kérdés, amit a nyitóoldaladnak meg kell válaszolnia June 01, 2015
- 10.000! Köszönjük! June 17, 2015Ettől lesz profi hatású a weblapod 1. rész June 30, 2015
- A brandépítés itt kezdődik July 21, 2015Hat gyakori webdizájn hiba, ami árthat a weboldalnak February 10, 2016
- A bevételszerző weboldal alapjai April 05, 2016
- Reszponzivitás: tények, tévhitek, tippek June 17, 2016
- Hérodotosz, a bor meg a cégére és a honlapod June 24, 2016A sikered ott van, ahol… a kurtafarkú malac túr July 05, 2016
- 1 logó ide, egy galéria oda; így építsd fel a honlapod July 17, 2016Mutasd a favikonod, megmondom, ki vagy! July 21, 2016
- Tartalomtípusok A-Z – avagy mit tölts fel a honlapodra July 29, 2016Van képed hozzá? August 05, 2016
- Új kategória a színezők között: a bevételszerző August 10, 2016Hogyan hatnak a színek a bevételedre? August 12, 2016
- Színes, szélesvásznú álomhonlap – hogyan válassz designt? August 21, 2016Ördögűzés a javából: a nagy HTML demisztifikálás August 24, 2016
- Vállalkozói felkészülés a karácsonyra; igen, most! September 13, 2016Hogyan készítsd el 9 egyszerű lépésben, fél órán belül a saját weboldalad? September 18, 2016
- Szeretnéd tudni, mi napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszköze? October 17, 2016
- A kevesebb több: hogyan néz ki egy modern főoldal? November 01, 20165 követendő webdesigntrend 2017-re November 30, 2016
- Hogyan járul hozzá a honlapod a karácsonyi kampány sikeréhez? December 08, 2016Heuréka forrása: az Alfa Tréning January 28, 2017
- Mit taníthat neked a Forbes szerkesztőségi naptára? January 30, 2017Hogyan szerezz ügyfeleket hasábokkal? January 31, 2017
- Honnan tudhatod meg, hogyan építs be chat-funkciót a honlapodra? February 22, 2017Te magadnak készítesz honlapot...? March 26, 2017
- 3 hatékony vizuális eszköz az egyszeri képen túl April 25, 2017
- Közepes díjcsomag nagy lehetőségekkel May 28, 2017