Kategóriák

Hogyan járul hozzá a honlapod a karácsonyi kampány sikeréhez?

December közepe van, és nyakunkon a karácsony. Vállalkozóként valószínűleg neked is finisébe ért az adventi kampányod időszaka. Ha mégsem, és az utolsó pillanatban még eszedbe jutott, hogy akciózni szeretnél, a honlapodnak kiemelkedően fontos szerepe lesz a sikerben.

Ebben az időszakban már nincs időd hosszú, alaposan kidolgozott kampányokra, amelyek milliókat hoznak a konyhára. Nem kell azonban elkeseredned, hiszen egy jól átgondolt, és online megjelenéssel alaposan megtámogatott last-minute akció még mindig lehet nagyon sikeres.

Mi kell egy sikeres utolsó pillanatos kampányhoz?

  1. Egy jó termék.
  2. Egy jó csatorna – ez a honlapod.
  3. Egy jó üzenet.


Karácsonyi ajándékok képe a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Jó bornak is kell cégér – avagy ha nem találnak, nincs értelme

Nemrég tisztáztuk itt a blogon, hogy már igen régen elmúlt az az idő, amikor érvényes volt a mondás: jó bornak nem kell cégér.

Vannak esetek, amikor a [z ilyen] hirdetések megállják a helyüket, és működnek, de a tények azt mutatják, hogy az így befektetett pénz jelentős részét akár ki is dobhatod az ablakon, és ugyanott fogsz tartani, mint a mostani hirdetésekkel.
Ha ehelyett az online megoldást választod, akkor készítesz egy egyszerű honlapot, amely némi karbantartás mellett az év 365 napján elérhető, nincs korlátozva a karakterszám, és – ha akarod – online hirdetésekkel annak célzod, akinek akarod, és nem annak, akinek a hírlap jár.

Fordítsuk ezt le a karácsonyi kampányodra!

Helyezd középpontba a karácsonyt és az akciót!

Az egyszerű honlapkészítő programokkal, mint amilyen a Wezzpage is, könnyen tudsz a weboldaladon kisebb-nagyobb átalakításokat végrehajtani.

A weboldalszerkesztőbe belépve:

  • Cseréld ki a slider képeit karácsonyi hangulatúakra
  • Váltsd át a weboldal alapszíneit bordóra vagy zöldre – valamire, ami jellemző a karácsonyra
  • A tartalmak középpontjában álljon a karácsonyi akciód
     

Aki rátalál a honlapodra, lássa azonnal, milyen akcióval, ajánlattal várod. A lényeg, hogy ne tudja eltéveszteni; legyen szembeszükő és egyértelmű, miért lesz neki jó, ha továbbkattint.

Ennél még egyel jobb megoldás, ha a honlapszerkesztőben létrehozol egy új oldalt, amelynek egyedi URL-t állítasz be, pl. Mintaékszeres.hu/csillogokaracsony.

Az oldalt landing page-ként alakítod ki, hogy az oda érkezők számára pillanatokon belül egyértelmű legyen:

Mi az oldal tartalma

Ezúttal 25 százalékkal olcsóbban lehet az övék a legnépszerűbb, ünnepi alkalmakat csillogóvá varázsoló nyakláncod.

Miért előnyös számukra a termék és a vásárlás

A családi és egyéb ünnepeken, partikon a nyaklánc viselője a figyelembe közzépontjába kerülnek, mindenki megcsodálja majd őt. Itt a legfontosabb, hogy valódi vágyaikra adj választ! Ne azt mondd, hogy ezúttal olcsóbban vehetik meg.

A feladatod, hogy azonnal meg akarják venni a nyakláncot és a hozzá tartozó fülbevalókat, mert úgy érzik, hogy ezzel boldogabbak lesznek.

Fülbevalók képe a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Tedd sürgetővé az ajánlatot!

A meggyőzés egyik módszere, hogy a vásárló azt érezze, ha nem cselekszik azonnal, akkor lemarad valami nagyon fontosról. Ugyanezt a technikát alkalmazza pl. Az eBay is, amikor a megtekintett fényképezőkgépnél kiírja, hogy immár csak 3 darab van raktáron.
Ugyanezzel a módszerrel élnek a szállások ajánlói, amikor a foglalási oldalon azt látod, hogy már csak 5 szabad szoba van az általad kiválasztott időszakra.

Tedd egyértelművé, mit kell tennie!

Az oldalról való kilépésre csak két lehetőséget hagyj: a megrendelést/vásárlást és a kilépést. Utóbbi természetesen csak az oldal bezárásával lehetséges, míg előbbi azt jeleni, égető szükséged van egy call-to-action - avagy cselekvésre felszólító - gombra.

A lényeg, hogy a vásárló figyelmét ne terelje el semmi, és a kimenet szinte csak a megrendelés lehessen.

A gomb feliratát ne a szokásoknak megfelelően válaszd ki. A vásárlás szót valószínűleg te is csak akkor szereted, ha tőled vásárolnak, és nem te mástól.

Vagyis a gomb felirata is az igényekre válaszoljon. Írd helyette azt: Kérem a karácsonyi csillogást! Esetleg ha karácsonyi családi fotózást hirdetsz, írd azt: Kérem az életreszóló emlékeket!Call-to-action gomb a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Ha ennél is többet szeretnél tudni a landing page-ekről, olvasd el ezt a cikkünk.

Oszd meg a közösségi médiában

Ahogy az oldaladról sem tud senki, ha nem osztod meg a közösségi médiában, a kampányod sem fog senkihez eljutni, ha várod a sült galambot.

Ezúttal pedig azt is figyelembe kell venned, hogy neked sürgősen el kell érned azokat, akik vásárolni szeretnének, mert kettőt pislantasz, és máris elmúlt a karácsony.

Vagyis a Facebookon és a többi közösségimédia-platformon is minél több olyan emberhez kell eljutnod, akik potenciális vásárlók.

Közösségi platformok logói montázsban a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

Irány tehát a Facebook, és ha még nem tetted, ideje elkészítened az első Facebook hirdetésed. Még mielőtt megijednél: nem kell othagynod a gatyád is, mindössze 2.000 – 5.000.- forint segítségével akár több ezer embert is elérhetsz.

Hogy a hirdetésed sikeres legyen, mindenképp használd a hirdetések beállításánál a célzást! Ha maradunk az ékszereknél:

  • Hirdess egész Magyarországon
  • Elsősorban 20-55 éves nőknek
  • Akiket érdekel a
    • Kézművesség
    • Az ékszerek
    • A Swarovski
    • Stb.
       

Amennyiben ismered a célcsoportod, és a célzásod sikeres, a kattintások ára 10-20 forint közé is csökkenhet (akár kevesebb is lehet), ez pedig már nagyon is eredményesnek számít.

Ha tehát azt szeretnéd, hogy akik karácsony előtt ékszert szeretnének venni, megtaláljanak, tedd láthatóvá magad!

Frissítsd a tartalmakat

Fontos, bár sokszor elhanyagolt szempont, hogy a honlapodon mindig legyen friss tartalmak.

Aki ugyanis odatalál, azt szeretné látni, hogy ahonnan esetleg vásárolni fog, az egy megbízható forrás, aki ért ahhoz amit csinál, és folyamatosan tesz valamit a vásárlóiért.

Ebben az alábbiak biztosan segítenek:

  • Új hírek rendszeres feltöltése
  • Céges blog vezetése
  • Modern, felhasználóbarát megjelenés.
     

Legyen jó terméked!

A helyzet az, hogy egy jó kampánnyal egy rossz terméket is el lehet adni. Őszintén szólva azonban nem lenne hosszú távon jövedelmező, hiszen nemcsak az nem fog hozzád ügyfélként visszatérni, aki csalódott a termékedben, hanem az sem fog tőled vásárolni, akinek a csalódott  kuncsaft elmondta a tapasztalatát.

Egyszóval, legyen jó a terméked.

A jó termékek előnye egy rád és a cégedre nézve igen előnyös folyamat, amelynek két fontos eleme van:

  • vevőmegtartás
  • word-of-mouth, vagyis a szóbeszéd ereje
     

Aki elégedett a termékeddel, mert például olyan kézműves ékszert vásárolt tőled, ami jó minőségű anyagokból készült, és édesanyjának nagyon tetszett karácsonykor, az jó eséllyel újra fog majd vásárolni.

Aki elégedett a termékeddel, mert olyan elektronikai eszközt vásárolt, amely nem romlott el, ugyanakkor hosszú garancia érvényes rá, az jó eséllyel javasolni fog téged a rokonainak, barátainak.

Mit mondj, ami meggyőző?

Az utolsó pillanatban vásárlók sokszor kétségbeesetten keresik a tökéletes ajándékokat.

A te feladatod az, hogy az alapvetően jó termékeddel kapcsolatban meggyőződ őket arról, hogy:

  • jó minőségű
  • kiváló ár-érték arányú (nem mindig a legolcsóbb a jó!)
  • gyorsan hozzájut
     

Fontos, hogy bizalmat kell keltened. Minden esetben könnyebb lesz ügyfelet szerezned, ha látják, hogy megbízhatnak benned és a cégedben.

A bizalomkeltésben szerepet játszik, hogy a termékedért adsz-e garanciát/jótállást. Azt sugallja, megbízol a termékedben, mert szinte mindig problémamentes. Az emberek pedig szeretik a problémamentes dolgokat.

Az potenciális ügyfeleknek látniuk kell, hogy folyamatosan tevékeny vállalkozásod van, amellyel kapcsolatban rendszeresen vannak újdonságok, és kiderül, hogy értesz ahhoz, amit csinálsz.

Ennek természetesen része a fentebb részletezett, jó minőségű, tartalmas honlap, amely funkcionálisan is a céljaidat szolgálja.

A lényeg, hogy amennyiben a fenti néhány dologra hangsúlyt helyezel, és odafigyelsz, hogy rendben legyenek, last-minute-kampányod sokkal jobban fog sikerülni, mintha csupán szervezetlenül vágsz bele.

Ami még érdekelhet