Kategóriák

Mit taníthat neked a Forbes szerkesztőségi naptára?

A Forbes magazint valószínűleg nem kell bemutatnunk. Egy olyan presztízsmédium, amely tevékenységével abszolút kiérdemelte a hírnevét, és nem véletlen, hogy immár magyar kiadása is van. A szerkesztőségtől bizony van mit az újság tartalmán kívül is. A szerkesztőségi naptár egy vállalkozó számára is rengeteg megszívlelendő tanulságot rejt.

Lehetséges, hogy most is ott pihen az asztalodon. Lehet, hogy a reggeli kávéd mellett olvastad, de az is lehet, esténként forgatod, lefekvés előtt.

Ha mást nem, akkor már legalább egyszer szemeztél vele az újságárusnál el. Ez a Forbes magazin, amely a vállalkozók körében méltán népszerű.

A Forbes magazin képe a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

De vajon miért írunk róla a Wezzpage blogján?! Egy olyan blogon, ahol weboldalszerkesztéssel és sokszor online marketinggel foglalkozunk?

A Forbes-hoz hasonlóan sikeres magazinok egyik legfőbb „titka” az éves szerkesztőségi naptár. Benne van, hogy melyik hónapban mi lesz a fő téma. Hogy mikor vannak egyes iparágak legfőbb eseményei, amelyekről mindenképp írni fognak.

Ha január végén már büszkén mondhatod, hogy megvan az éves terved, akkor lépj tovább egy lépéssel, és segíts magadnak egy szerkesztőségi naptárral!

Mit tartalmaz egy szerkesztőségi naptár?

Ha offline, például havonta megjelenő magazinról van szó, akkor az egyes lapszámok központi témáját.

Tartalmazza emellett a lapzárta idejét, vagyis azt az időpontot, amikor a cikkeknek, a tördelésnek és minden más munkának el kell készülnie, hogy az újság időben a nyomdába kerülhessen és megjelenhessen.

A kiadás időpontját, valamint a honlapon való megjelenés idejét.

A fő tematika mellett néhány cikktervet is.

Mi közöd neked ehhez?

Tudtad, hogyha a weboldalad látogatóinak rendszeresen hasznos tartalmat adsz, akkor:

…látni fogják, hogy valóban értesz ahhoz, amit csinálsz, és amiről szeretnéd, hogy tőled vegyék meg?
… egy idő után jobban megbíznak majd benned, mint a versenytársadban?
… előrébb kerülsz a Google keresési rangsorában?

A fentiek mellett még számos előnye van a rendszeres publikálásnak.

Ha azonban jelenleg nincs időd egy blog indítására, akkor se keseredj el, nem kell naponta cikkekkel tömnöd a weboldalad a sikerhez.

Már az is vonzza a fenti eredményeket, ha havonta 1-2 saját cikk, tartalom megjelenik a honlapodon. Soknak tűnik? Pedig ha havi egy új tartalommal számolsz, az mindössze 12, avagy egy tucat cikk egy egész év alatt.

Ez igazán nem sok a siker érdekében, igaz?

Ez a tartalom lehet:

  • Beszámoló a legutóbbi szakmai konferenciáról; mit láttál, milyen ötleteid születtek.
  • Reakció egy fontos szakmai hírre – a véleményed, előrejelzés, ha valamilyen fontos hatása lesz az ügyfeleidre.
  • A legfrissebb, legnépszerűbb, legfontosabb terméked közérthető bemutatása, amelyben nem azt írod meg, hogy neked mi a fontos abban a termékben, hanem hogy az ügyfeleidnek miben fog segíteni.
  • Egy-egy fontos esemény a céged tájáról – például hogy hamarosan megnyílik a második mosodád is, ezúttal már a 12. kerületben.
     

Ez csupán néhány ötlet, de biztosak vagyunk benne, hogy te, aki sokkal jobban ismered a szakterületed nálunk, és azonnal tudnál még mondani legalább 4-5 témát.

És ha ennyi mindent tudsz, miért ne osztanád meg a tudásod azokkal, akik tőled fognak vásárolni?

Akkor most hogy jön ehhez a szerkesztőségi naptár?

Elárulhatnánk végre, amit a cikk elején ígértünk, igaz? Igaz.

Térjünk is rá!

Mit tanulhatsz vállalkozóként a Forbes szerkesztőségi naptárából?

Szerkesztőségi naptárat készíteni nem bonyolult

A Forbes 2016-os éves szerkesztőségi naptára így néz ki:

A Forbes 2016-os szerkesztőségi naptára a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján
Forrás: CoSchedule

Első látásra nem is tűnik annyira nagy dobásnak. Hiszen ez csak egy egyszerű táblázat!

Figyelembe véve legalábbis a Forbes „méreteit”, nem nagy dolog és nem is meglepő, hogy hónapokra előre terveznek.

Mi ebben a nagy dobás?

Az, hogy hónapokra előre tudják:

  • mikor mi lesz a középpontban
  • mikorra kell elkészülniük
  • milyen témákkal fognak foglalkozni
     

Ennyi szerepel az éves naptárban.

A kevesebb néha több elvét követve valóban nem sok, viszont annál hasznosabb!

Tervezni, tervezni, tervezni

A Forbes-nál nem fordulhat elő, hogy a határidő előtt néhány nappal kapkodnak, hogy mégis mi kerüljön a májusi lapszámba?!

Nincs fejvesztve szaladgálás, hogy már megint nincs cikk, ami megjelenjen.

Nem fordulhat elő, hogy információ nélkül hagyják az olvasóikat.

Lefordítsuk?

A Forbes-nál nem fordulhat elő, hogy cserben hagyják az ügyfeleiket.

A Forbes-t – mint minden médiumot – az olvasók tartják fenn.

Téged az üzletfeleid, az ügyfeleid tartanak fenn.

Előfordult már, hogy későn kaptál észbe, és nem szóltál nekik valami fontosról?

Tervezést mutató kép a Wezzpage weboldalszerkesztő blogján

A szerkesztőségi naptár ebben segít. Már januárban tudni fogod, hogy júniustól szezonja lesz az esküvőknek, ezért áprilisban és májusban értesíted őket, hogy ne maradjanak le. Hogyha életük egyik legfontosabb és legszebb napjáról tökéletes képeket szeretnének, akkor keressenek meg most, mert hamarosan elszalasztják a lehetőséget.

Megtanít szervezetten működtetni a honlapod

Bármikor felrúghatod a saját tartalomnaptárad, de az pont olyan, mintha pofonvágnád magad…

Megcsináltad, foglalkoztál vele, megtervezted a honlapod éves sikerét, majd egy kis időhiány (fáradtság, lustaság – mindannyiunkkal megtörténik, nem kell szégyellni – vagy sürgős teendő) miatt lemondasz erről a sikerről?

Miért?

Ha ételszobrászként pontosan tudod, hogy nyáron fontos cikket kell írnod a nyári meleg ételekre gyakorolt hatásáról, akkor egy sürgősen befutott megrendelés nem fog megakadályozni.

Hiszen ez a téma pont olyan, hogy akár hetekkel korábban is megírhatod. Amikor csak van 1-2 szabad órád, megírod, és a tervezett időpontban egyszerűen publikálod.

A szerkesztőségi naptár éppúgy működik, mint a határidőnaplód. (Vagy az Outlook naptárad, ha az elektronikus változatra esküszöl.) Segít előre tervezni és szervezni.

A részletek később is ráérnek

Lásd a nagyobb képet, és ne vessz el a részletekben!

Nem kell megijedni, ugyanis nincs arra szükség, hogy minden kitalált téma részleteit azonnal kitaláld.

Ezekkel ráérsz később is foglalkozni – a éves szerkesztőségi naptár lényege, hogy hosszabb időre láss előre, és már év elején ismerd a következő 12 hónap ívét.

Az éves tervezés korán rákényszerít a nagyobb látószöggel kapcsolatos döntések meghozására akkor, amikor még egyszerű. A lényeg a magas szinten kezdés, majd az egyre lejjebb haladás. Egy – vagy két – havi témát választani nem nehéz.

Amikor amerikai termékeket forgalmazó vállalkozóként októberben ránézel a naptárra, látod, hogy januárban úgy döntöttél, Hálaadáskor a pulyka tökéletes készítéséről írsz cikket.

Neked ez fontos, hiszen azok, akik szeretik a sült pulykát, lehet, hogy legközelebb tőled rendelik meg azt a fűszerkeveréket, amit csupán néhányan forgalmaztok Magyarországon.

És már írhatod is a cikket. Háladadás napján pedig már reggel publikálod.

Ezzel valószínűleg máris órákkal megelőzted azokat, akik hasonló cikket terveztek!

A fő vázlatvonalak megrajzolása segít az ügyfeleidnek is

Hogy könnyebbé teszed a saját életed, az egy dolog. De milyen hatással van egy éves szerkesztőségi naptár az ügyfeleidre?

Elvégre az a lényeg, hogy a céged fejlődjön; mindent ezért teszel, igaz?

Ha a tervek szerint haladsz, egy egész évre tervezés fellendíti a honlapod látogatottságát, előrébb kerülsz a Google-nél, és segít növekedni a vállalkozásodnak.

Ha van éves ütemterved, a közönséged nagyobb valószínűséggel fog reagálni a tartalmadra, aminek néhány nagyon egyszerű oka van:

A fontos és időszerű tartalom

Ha a tartalmaidat a trendekhez igazítod – ahogy a Forbes is teszi –, közelebb leszel a szakterületed időszerű és releváns témáihoz.

Ha onlinemarketing-szolgáltatásokkal foglalkozol, akkor a kiemelt sportesemények környékén készíts elemzést az adott esemény közösségi médiára gyakorolt hatásáról.

A versenytársaiddal szemben ebben az esetben az éves tervezés jelenti majd az előnyt. Pontosan tudod, hogy 1 hónap múlva kezdődik az olimpia, ezért felkészülsz, hogy a legfrissebb számokról és működő módszerekről azonnal értesülj. Ezután a tervezett időpontban megírod a cikket, és megmutatod az ügyfeleidnek, hogy érdemes téged választaniuk, mert gyors vagy, alapos és tájékozott.

Felszínes tartalom helyett alapos témakidolgozás

Az éves tervezéssel több időd van arra, hogy az olvasóid számára legfontosabb témákat és témaköröket új szemszögből közelíthesd meg.

Ha tavasszal a kerti projektekről fogsz írni, előre felkészülhetsz, hogy ne a már ezerszer is kibontott témákkal próbálj előnyhöz jutni.

A bokrok metszését például dobd fel azzal, hogy hogyan lehet formára nyírni őket.

Mutass egy kicsi vidámságot, szaktudást, kreativitást, és az ezerszer is elcsépelt témák és ötletek helyett mutass valami újat, amit sokan megosztanak majd, mert még nem találkoztak vele, de remek ötlet.

Végül ne feledd: a dolgok változhatnak

Hiszed vagy sem, még a Forbes naptárában is van hely a szükséges változtatásoknak. Egy terv nem jelenti azt, hogy időnként nem gondolhatod meg magad; sőt, valószínűleg veszélyes is, ha soha nem teszed.

A kulcs az, hogy az éves naptárat arra használd, amire a legjobb: hogy rávezessen az összefüggésekben gondolkodásra és a tervszerű működésre.

Ahogy hónapról hónapra haladsz előre, tegyél a naptáradban kiigazításokat és reagálj a változásokra.

Semmi nem érhet fel azzal, ha az ujjad a változások ütőerén tartod! Tervezz előre, ugyanakkor ne hagyd, hogy átvegye az irányítást a robotpilóta!

Ami még érdekelhet