Láttál már olyan termékoldalt, cikket vagy egyszerűen főoldalt, amire azt mondtad: „Wow, ez igazán jól néz ki!” És persze ezzel ellentétben: láttál már honlapot, amire egy enyhe fintor mellett közölted, hogy „Hát ez meg mi?” Elolvasnád az utóbbit?
Véletlen sem szükségszerű, hogy a termékoldalad tizenkettő-egy-tucat legyen. Nem kell, hogy úgy nézzen ki, mint a 2000-es évek sulinetes honlapjai. Nem kell, hogy elijessze a vásárlókat.
Továbbá meglehetősen biztosak vagyunk benne, hogy ezeket te sem szeretnéd.
Mit szeretnél akkor a termékoldaladtól?
A kérdést – mint oly sokszor megtettük már – egy kicsit átfogalmaztuk: mit szeretne a vásárlód a termékoldaladtól?
- Legyen érdekes.
- Legyen látványos és vonzó.
- Legyen informatív.
- Legyen könnyen átlátható.
Ezek nem is tűnnek olyan nagy kérésnek, igaz?
Mégis látunk millió és egy negatív, sőt, elrettentő példát, amelyek legfeljebb abban erősítenek meg, hogy hogyan ne csináld.
Mondjuk a tuti alapokat?
Ilyet nem lehet. Nem azért, mert nem értünk hozzá, hanem mert más a te eseted, más a szomszédodé, más a srácé, aki most tanulja a fotózást, sőt, még a versenytársad esete is más.
Aki azt mondja neked, hogy egy cikkben megmondja, hogyan kell kinéznie a tökéletes termékoldaladnak, az hazudik.
Ne bízz benne, mert kamuzik!
Bízz abban, hogy vannak „ökölszabályok”, amelyek oldalak millióinál váltak már be azon egyszerű oknál fogva, hogy az emberi pszichológiára és az emberi agy működésére alapoznak.
Most hoztunk neked 3 olyan alapvető ismertetőjegyet, amelyek a sikeres és hatékony honlapokon biztosan visszaköszönnek.
Azt javasoljuk:
- olvasd el őket,
- gondold át, miképpen érvényes ez a te üzletedre,
- hogyan tudod egyszerűen, komoly webfejlesztés nélkül megvalósítani,
- majd próbáld ki, mi hat legjobban a vásárlóidra.
Amit ígérünk: ha kipróbálod ezeket a módszereket, követed őket, és méred az eredményeket, akkor többen fognak több időt eltölteni a termékoldalaidon vagy a cikkeidnél.
Miért?
Mert ezek a módszerek arra koncentrálnak, amire a vásárlóidnak szükségük van:
- könnyen szkennelhető tartalomra
- könnyen értelmezhető tartalomra
- színes-szagos, látványos, a szemet gyönyörködtető tartalomra
Hogyan olvasnak a látogatóid?
Játsszunk szituációs játékot!
Egy potenciális vásárlód megnyitja a termékoldalad.
Megnézi a címet.
Tetszik neki, érdekfeszítő, és továbbra is úgy érzi, a tartalmad hasznos lesz a számára, ezért tovább olvas. Elkezd az oldalon lefelé görgetni, vagyis röviden átszkenneli a szöveget, a képeket és egyéb tartalmi elemeket.
Megakad a szeme egy-két mondaton, ami tovább növeli az érdeklődését, ezért úgy dönt, hogy elolvassa az egész cikket vagy leírást.
A szöveget képek szakítják meg, amelyek látványosan elé tárják, hogy mire számíthat, milyen a terméked.
Talál egy Call-to-action, vagyis valamiféle aktivitásra felszólító gombot, például, hogy „Kérem a kisvállalkozásom sikerének 10 titkát!”. Rákattint.
A fenti eseménysorban számtalan kilépési lehetőség lett volna:
- Érdektelen a cím, az elmúlt 20 percben látott 10-15 ugyanilyet. Kilép.
- Tömör szövegfalat lát, ami érhetően kevéssé érdekli. Kilép.
- Csúnyák, rossz minőségűek, láthatóan igénytelenek a képek. Kilép.
- Megtetszik neki a terméked, de nem talál semmit, ahol megvehetné. Kilép.
Miért lehetséges, hogy nem lép ki?
- Már a címnél kapott egy olyan információbombát, amely miatt ismerni akarja a továbbiakat.
- Könnyen át tudta nézni a tartalmat, és hamar kapott egy átfogó képet.
- Olvasás közben kellemes élmények érték az illusztrációk, vagyis a képek, esetleg gifek és videók révén.
- Könnyen és gyorsan tudott cselekedni, amikor döntött, nem kellett keresgélnie.
Ha tehát egy, a fentihez hasonló folyamatot szeretnél, ahol a látogatóidnak minél nagyobb része jut el az olvasásig és akár a rendelésig, kövesd az alábbi tippeket!
Írj a kíváncsiságra ható címeket!
David Ogilvy, a reklám legsikeresebb és talán legnagyobb alakja szerint:
„Átlagosan több mint ötször annyi ember olvassa el a címet, mint amennyi magát a szöveget. Ha megírtad a címed, elköltöttél az egy dollárodból nyolcvan centet.”
Erős kijelentés.
Mit tehet ilyenkor az egyszeri cégvezető, aki még csak nem is marketinges?
Legyél nagyon pontos!
Minden ember jobban kedveli az ismert, mint az ismeretlen kockázatokat. Ha haladsz egy úton, közeledsz egy bukkanó felé, te is szeretnéd tudni, hogy folytatódik az aszfalt, vagy esetleg egy szakadék vár.
Egészen természetes emberi elvárás, hogy szeretnénk tudni, mi történik velünk.
Mit adhatsz, ami segít az olvasóidnak, hogy többé-kevesbé magabiztosak legyen abban, mit várhatnak tőled?
Írj számokat!
Neil Patel, a világ egyik legsikeresebb tartalommarketing-szakértője szerint a legtöbbet megosztott cikkek címének bő 60 százalékában volt valamilyen szám.
A számok horgonyt, viszonyítási pontot adnak az agynak, amely így könnyebben és gyorsabban dolgozza fel a címet és a várható tartalmat.
Ígérj!
A termékoldaladnak és a cikkeidnek egyértelmű célja kell legyen: hogy kiszolgálja a vásárlód igényeit. Válaszoljon arra, amit keres.
A cím egyszerűen szólva oktatja az olvasóidat, hogy mit fognak kapni, ami nekik jó.
Ennek a cikknek a címe például azt ígérte, hogy mutatunk 3 tippet, amivel szexibbé teheted a termékoldalad.
Ne félj "furcsának" lenni!
Igazi újdonság, épp felfedezzük a lyukat a csőben; senki nem akar átlagos lenni.
Mind azt gondoljuk, jobbak vagyunk az átlagnál. Egy kicsit gyorsabban futunk. Egy kicsit stílusosabban tudunk felöltözni. Vagy épp – legyünk őszinték – sokkal okosabbak vagyunk a szomszédnál…
A DigitalHungary például nemrég egy olyan cikket osztott meg, amelynek az a címe: „Miért kommunikálnak bénán a vállalatok a közösségi médiában?” Miért, bénán kommunikálnak? Amúgy is, mi biztosan nem vagyunk bénák (mert ugye jobbak vagyunk az átlagnál), így már csak azért is rákattintunk, hogy megcáfolhassuk: „Mi ezt is jobban csináljuk.”
Egyet viszont jegyezz meg: a különlegesség nem a kattintásmágnes címeket jelenti, amelyek mögött nincs tartalom! A címben ígérteket meg kell tartanod, ezért nem érdemes üres frázisokat puffogtatnod!
Válj a formázás és tördelés mesterévé!
Kevés annál demoralizálóbb dolog van, amikor rákattintasz egy izgalmasnak tűnő cikkre, majd azt látod, hogy valaki írt egy egybefüggő kisregényt vagy tudományos esszét.
Az emberi agynak szüksége van illusztrációkra. Nem azért, mert legbelül mind gyerekek vagyunk, hanem azért, mert könnyebb felfogni az információt.
A komoly vállalat pedig nem azt jelenti, hogy akadémiai tanulmányok stílusában kell kommunikálni.
Ha azt akarod, hogy az olvasóid szeressék végigolvasni a mondanivalód, könnyítsd meg a dolgukat!
Használj rövid bekezdéseket!
A rövid, néhány soros bekezdéseket könnyebb és gyorsabb átolvasni. Egyszerűen szólva könnyebb feltérképezni és megérteni a tartalmukat.
Ha pedig gyorsan megértik a mondanivalód, azzal csak nyerhetsz.
Ki a király? A listák és felsorolások
- Könnyebb követni őket.
- Általában rövidebb mondatok, így gyorsabb az értelmezés.
- Könnyebb és gyorsabb az olvasásuk, mint az egybefüggő szövegeké.
- Segítik az emlékezést.
Ha valami fontos: félkövér és dőlt betűk
Ezt mi is használjuk, és neked is ajánljuk a figyelmedbe.
Ha van egy kiemelten fontos gondolatod, akkor azt vizuálisan is hozd az olvasók tudtára. Használj félkövér betűket!
Amikor a honlapod látogatója monitorozza a szöveged, a félkövérrel szedett mondatokat szinte biztosan elolvassa, mert kiemelkednek a szövegből.
Képek, képek, képek
Nem csoda, nem ismeretlen, nem nehéz, mégis sokszor kimarad a cikkekből; mi az? Az illusztráció.
Fogalmazzunk egyszerűen: a hosszú szövegben és sok-sok betű között a kép olyan, mint sivatagban az oázis.
Megkönnyebbülés a szemnek és az agynak is.
Sokkal gyorsabb, könnyebb és kellemesebb olyan cikkeket, oldalakat olvasni, amelyekben van valamiféle vizuális tartalom, mindegy, hogy képről, gifről vagy épp egy videóról beszélünk.
Egyes ajánlások szerint a legideálisabb, ha a lefelé görgetés minden szakaszára beillesztesz egy képet. De milyen képet, mi legyen rajta, mi legyen a kép funkciója.
Információátadás
Egy-egy kép gyakran mond többet sok-sok szónál, nem véletlen a mondás: „Egy kép többet mond ezer szónál.” Egyszerű a képlet: ha meg akarod mutatni a terméked, esetleg a szolgáltatásod helyszínét, környezetét, illesz be egy képet.
Nem kell körmondatokban, írói vénára vágyva szavakkal tájképet festeni – csak készíts egy jó képet, és oszd meg.
A látogatóid látni fogják, tetszik-e nekik ez az esküvői helyszín, tetszenek-e a kézműves termékeid.
Szemléltetés
Nem véletlen hívják a képek alkalmazását illusztrációnak. Ugyanis kiegészítik, teljessé teszik a szöveg adta tartalmat.
Amit elmondasz a szövegben, azt szemléltetheted egy tömör giffel, sőt, megfelelő esetben akár mémmel is.
Gyönyörködtetés
Nem is kérdés, sok képnek, videónak egyszerűen egyetlen célja van: hogy szép legyen. Más szavakkal, hogy jól essen a szemnek.
Mindenki szeret olyan képeket nézni, amelyeknek szépek a színei, egy szívének kedves helyszín, táj van rajta, vagy épp egy mindenki cukiságmérőjét kiakasztó kiscica, kiselefánt, süni van rajta.
Ezek a képek éppolyan fontos funkciót töltenek be, mint a másik kettő – semmivel nem kevesebbek azoknál, sőt!
Egy-egy olvasó azért olvassa el a cikkeket, mert a monitorozás során megtetszenek neki a képek, és mert az oldal megnyitásakor kellemes ránézni a képernyőre.
Próbálkozz!
A fenti eszközök akkor fognak működni, ha kipróbálod őket! Alakítsd át az egyik termékoldalad a 3 tippnek megfelelően, és idővel látni fogod, hogy a látgoatók több időt töltenek majd azon az oldalon.
Ennek mindössze annyi az oka, hogy szívesebben töltenek majd ott időt.
Ha pedig szeretnéd kötöttségek nélkül kipróbálni a fentieket, akkor próbáld ki a Wezzpage weboldalszerkesztőjét!