Mindegy, hogy a konzervatívba hajlóan egyszerű vagy épp őrülten extrém webdesignt szeretnél, a Wezzpage-nél minden eszközt rendelkezésedre bocsátunk a tökéletes megjelenéshez. Weboldalkészítőnk szerkesztőfelületén egyszerűen átszínezheted weblapod bármely elemét, válogathatsz az egészen extrém betűtípustól a legegyszerűbbig, és még számos más lehetőséged van, hogy saját ízlésedre formáld a weboldalad.
Elkészítettünk neked több mint 30 webdesign-alapot, amelyeket viszont bármikor a saját igényeidre, ízlésedre, stílusodra és arculatodra szabhatsz.
Ebben a Megjelenés menüpont biztosít számodra minden lehetőséget a színek megváltoztatásától a betűtípuson és a fejléckép alkalmazásának kérdésén keresztül egészen a teljes szélességű honlap választhatóságáig.
Színek, betűk, formák
Ha a Wezzpage szerkesztőfelületén a Megjelenés menüpontra kattintasz, akár egyetlen kattintással be tudod állítani arculatod színét.
Mindehhez csak a Színcsoportok opciót kell kiválasztanod, és máris kiválaszthatod a céged saját színét, vagy válogathatsz a számtalan másik lehetőség közül.
A színcsoportok lényege, hogy egy kattintással tudod megváltoztatni a webdesignod megegyező színű elemeit, így például a menüsávban megjelenő szöveget, a gombok hátterét vagy épp a közösségimédia-ikonok színét.
Emellett persze lehetőséged van részletesen kiválogatni, hogy honlapod egyes elemei milyen színekben pompázzanak.
Ha például egy kiválasztott színpaletta különböző árnyalatait szeretnéd felhasználni a menüsáv egyes elemeinél, mindössze a Megjelenés menüpont Színek opciójához kell elnavigálnod.
Itt már csupán az egyértelmű pontokra kell kattintanod, és máris válogathatsz a szebbnél szebb színek között.
Épp így, ha például csak a címsorokat szeretnéd átszínezni – mert szeretnéd kiemelni őket –, keresd meg a listában a címsorokat, és állítsd be az új színt.
Használd a honlapod egy vállalkozóknak tervezett, bevételgeneráló színezőként
Azt is elmondjuk, miért érdemes ezzel foglalkoznod, ha a weboldalad hatékonyságát szeretnéd növelni.
Mivel az agyban szállított információk 90 százaléka vizuális jellegű, egyes színekre könnyű asszociálni (pl. mit látsz, ha azt mondjuk, hupikék vagy magenta?).
Az élénk, egyedi, jól felismerhető színek könnyen megragadnak a memóriában, és kézenfekvő eszközt jelentenek márkaismertséged növelésére.
Ha kicsit többet szeretnél tudni a színek használatáról, arról, mi alapján érdemes színt választanod, és mi köze ehhez a hangulatoknak, akkor olvasd el „Hogyan hatnak a színek a bevételedre?” című cikkünket.
Comic sans helyett
Valószínűleg nem a betűtípusra gondolsz először, amikor a webdesignra terelődik a szó.
Hiszed vagy sem azonban, a betűtípusnak – valamint a szöveg későbbi formázásának – nagyon is jelentős szerepe van a honlapod látogatóinak megtartásában.
Ha valaki meglátogatja a honlapod, látnia kell, hogy komolyan foglalkozol a szakterületeddel. Ha például pénzügyi tanácsadó vagy, de a honlapod betűtípusa comic sans, akkor – sajnos – senki sem fog komolyan venni.
Ezzel szemben viszont – bár nem ennyire meghatározó – ha kézműves gyermekjátékok készítésével foglalkozol, érdemes egy vidámabb, játékosabb betűtípust elővenned a tárból.
Ha pedig a kreatíviparban dolgozol fotósként, grafikusként, divattervezőként vagy épp reklámszakemberként, akkor szinte semmi sem szabhat határt; választhatsz a legőrültebb betűtípusok közül is akár.
Ha tehát betűtípust szeretnél választani, a Megjelenés menüponton belül a baloldalon a webdesign betűtípusa legördülő menüt használd!
Összesen több mint 35 betűtípust találsz wezzoldalad szerkesztőjében, így biztosan megtalálod majd azt, amelyik illik a cégedhez vagy épp a személyiségedhez.
A webdesign típusa
Elkészített webdesignjaink mindegyikénél lehetőséged van fejléckép alkalmazására. Ennek méretét később bármikor kedvedre megváltoztathatod a tartalmi modulok szerkesztésénél.
A Megjelenés menüpontban kiválaszthatod, szeretnél-e egyáltalán élni ezzel a lehetőséggel. Tisztában vagyunk vele, hogy nem mindenki akarja használni, így beépített funkció a kikapcsolása is.
Ilyenkor a Webdesign típusa címsor alatt a teljes szélességű fejléc helyett válaszd a dobozos opciót, és a fejléckép máris eltűnik, te pedig azonnal egy galériára, egy rövid szöveges bemutatkozásra, egy hatásos termékleírásra vagy épp az aktuális akciódra terelheted a látogatód figyelmét.
Honlaphizlalás Wezzpage-módra
2016 nyara óta a Wezzpage-nél a felhizlalás csak és kizárólag pozitív értelemben használt szó. Mivel ki ne szeretné, ha többet kap, lehetőséged van teljes szélességű, vagyis 940 pixel helyett 1180 pixel széles honlapot készíteni.
Mivel a képernyők felbontása egyre csak növekszik – gondolj csak a 4K-ra – a szélesebb honlapok egyszerűen szebbek.
Ha a Megjelenés menüben a széles tartalmi rész lehetőséget választod, akkor a weboldalad 1180 pixel szélességben, vagyis a „keskeny” tartalmi részhez képest 25 százalékkal nagyobb méretben jelenik meg.
Ez az esztétikum és a funkcionalitás szempontjából is előnyös.
A széles honlap illeszkedik a fejléckép szélességéhez is, így harmonikusabb, egységesebb, kellemesebb a weboldalad megjelenése.
Emellett a szélesebb tartalmi rész azt is jelenti, hogy ugyanolyan mennyiségű szöveg esetében kevesebbet kell a felhasználónak lefelé görgetnie, hiszen egy sorban több szöveg fér el.
A látogatóid nagy része jobban kedveli a szinte vázlatos, laza szerkezetű, könnyen olvasható cikkeket, mint a bekezdés nélküli, hosszú szövegeket. A széles tartalmi résszel egy bekezdés a szem számára rövidebbnek tűnik, és kellemesebb olvasni.
Mobil vagy kis felbontás; mindenre gondoltunk
Ne aggódj, a mobileszközre optimalizált weboldal itt sem szenved hátrányt, ugyanis a Wezzpage rendszere, ha mobil- vagy kisebb felbontású eszközt észlel, átállítja a szélességet 940 pixelre vagy a mobilnézetre.
Ettől függetlenül az alapértelmezett beállításod a széles tartalmi rész lesz.
Pro tippek
Attól még, hogy több helyed van ezzel a megoldással, nem kell rögtön túlzsúfolni a weboldalad. Helyette gondold újra a már megírt szövegeidet, hogy hol lehetne optimalizálni, kiegészíteni, illusztrálni őket.
- Tördeld újra a szöveget. Mivel egy sorban több szöveg fér el, a több bekezdés nem fogja azt jelenteni, hogy a felhasználódnak végtelenül kell lefelé görgetnie.
- Illeszd be azt a csodásan megfogalmazott mondatot, amit a helyhiány miatt múltkor száműznöd kellett!
- Legutóbb nem fért el a szöveg mellett a kép? Most pótolhatod. Ha egy szép, kézzel készített ékszert képpel is megmutatsz, előbb kattintanak majd rá.
Meguntad a webdesignod?
Bármikor lecserélheted.
A Megjelenés menüpont legalsó opciója a Váltás másik webdesignra. Ennek a segítségével bármikor választhatsz egy másikat több mint 30, beépített webdesign-sablonunk közül, míg a tartalmad háborítatlanul megmarad.
Ha úgy tapasztalod,
- a látogatóid jobban szeretnének egy másfajta struktúrát,
- a cégedhez jobban illene egy másik design,
- szereted a változatosságot,
- vagy egyszerűen csak meguntad a mostani sablont,
válassz egyet a sok-sok lehetőség közül, és találd meg a hozzád legjobban illőt!
Ha kedvet kaptál a kísérletezéshez, a webdesigntervezéshez, kattints a kipróbálom gombra, és két hétig máris kedvedre válogathatsz a színek, betűtípusok és webdesignok között.
- Facebook oldal vagy weblap? December 18, 2014Rezsicsökkentés Wezzpage módra March 12, 2015
- Miért van szükséged mobiloptimalizált honlapra? June 11, 201510.000! Köszönjük! June 17, 2015
- Ettől lesz profi hatású a weblapod 1. rész June 30, 2015Hat gyakori webdizájn hiba, ami árthat a weboldalnak February 10, 2016
- A bevételszerző weboldal alapjai April 05, 2016
- Reszponzivitás: tények, tévhitek, tippek June 17, 2016Hérodotosz, a bor meg a cégére és a honlapod June 24, 2016
- A sikered ott van, ahol… a kurtafarkú malac túr July 05, 2016
- 1 logó ide, egy galéria oda; így építsd fel a honlapod July 17, 2016Mutasd a favikonod, megmondom, ki vagy! July 21, 2016
- Tartalomtípusok A-Z – avagy mit tölts fel a honlapodra July 29, 2016Van képed hozzá? August 05, 2016
- Új kategória a színezők között: a bevételszerző August 10, 2016Hogyan hatnak a színek a bevételedre? August 12, 2016
- Színes, szélesvásznú álomhonlap – hogyan válassz designt? August 21, 2016Felnőttlegó a felhasználói élményért! August 31, 2016
- Hogyan készítsd el 9 egyszerű lépésben, fél órán belül a saját weboldalad? September 18, 20165 tipp fotós portfólióhonlapok designjához October 10, 2016
- Szeretnéd tudni, mi napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszköze? October 17, 2016A kevesebb több: hogyan néz ki egy modern főoldal? November 01, 2016
- 5 követendő webdesigntrend 2017-re November 30, 2016Hogyan járul hozzá a honlapod a karácsonyi kampány sikeréhez? December 08, 2016
- Heuréka forrása: az Alfa Tréning January 28, 2017Hogyan szerezz ügyfeleket hasábokkal? January 31, 2017
- Honnan tudhatod meg, hogyan építs be chat-funkciót a honlapodra? February 22, 20175 elengedhetetlen tudnivaló a UX-ről March 19, 2017
- 3 alapvető webdesigner-eszköz vállalkozóknak April 23, 20173 hatékony vizuális eszköz az egyszeri képen túl April 25, 2017
-
Közepes díjcsomag nagy lehetőségekkel May 28, 2017
- Oldalak menüpont: az első benyomás a cégedről May 30, 2017