
Ki használ még manapság űrlapokat? Macerásak, unalmasak, papírt pazarolnak, és amúgy is, senki sem tölti ki őket. Mindez nagyrészt igaz, kivéve, ha online űrlapról beszélünk, ami ráadásul a vevőiddel kiépített kapcsolat elmélyítését szolgálja. Vagy úgy általában, ennek a kapcsolatnak a megalapozását.
Szóval, ott tartunk, hogy űrlapot eszedbe sem jut használni, mert
- macerás
- sokáig tart megírni
- nem elég hatékony
- sőt, még papírt is pazarol.
Mit szólsz hozzá, ha azt mondjuk, hogy van olyan űrlap, amely
- 5-10 perc alatt elkészíthető
- folyamatosan hozza neked a válaszokat, akár hónapokon keresztül
- és online, vagyis a fák is fellélegezhetnek.
Vevő lennél rá?
Ha hajlasz rá, hogy kipróbáld, de még nem vagy benne biztos, hogy miért is működne ez az egész, továbbá, hogy mi is legyen a tartalma, ebben a cikkben mutatunk 3 megoldást, amelyre használni tudsz egy online űrlapot.
Miért is működik ez az egész?
Ki ne szeretné, ha könnyen, gyorsan egy kattintással – na jó, kettővel – küldhetne e-mail egy cégnek, szolgáltatónak, akivel kapcsolatba szeretne lépni, vagy akitől kérdezni szeretne?
Ki ne szeretné, ha őszintén megkérdezik a véleményét, ha anélkül mondhatja el, mit szeretne, mi tetszik – és mi nem tetszik – neki, hogy külön erőfeszítést kelljen tennie.
Az ember már csak ilyen; szereti kockázat nélkül elmondani a véleményét, megmutatni, hogy valamivel – ami jó – egyetért, vagy épp valamivel – ami nem jó – nem ért egyet.
A jó dolog ebben, hogy a percek alatt beépíthető, online űrlapok segítségével immár egyszerűen, gyorsan és komoly előkészületek nélkül tudod megkérdezni a (potenciális) ügyfeleidet lényegében bármiről, amit tudni szeretnél.
Ők pedig értékelni fogják, hogy érdekel téged a véleményük!
Közvetlen kapcsolatfelvétel, e-mail-küldés levelezőprogram nélkül
Az online űrlapok egyik leginkább kézenfekvő felhasználási módja az e-mail küldésére szolgáló opció.
Ebben az esetben jellemzően az alábbi mezőket érdemes beállítani:
- Vezetéknév
- Keresztnév
- E-mailcím
- Üzenet
Legyél tekintettel arra, hogy – a sok rossz tapasztalat miatt – a legtöbben nem szeretnek sok személyes adatot megadni. Egyúttal persze az is igaz, hogy te is szeretnéd elkerülni a trollokat, azokat, akik puszta szórakozásból küldözgetnek üzenetet. Lényegében azonosak a régi telefonbetyárokkal, csak talán még kellemetlenebb a kezelésük, hiszen egyébként is sok üzenetet kapsz, és sokszor nem egyszerű megkülönböztetni ezeket a valódi e-mailektől.
Emiatt különösen kell figyelned az adatvédelemre. Ebbe nem csak azt kell beleérteni, hogy te magad felelősen kezeled az önként megadott nevüket és e-mailcímüket, de azt is, hogy figyelsz arra, hogy az adatbázisod ne kerülhessen illetékes kezekbe.
Kérd ki a véleményüket – készíts szavazást!
Szoktál arra gondolni, milyen jó is lenne tudni, mit gondolnak, mit szeretnének a vásárlóid?
Ha nem, akkor épp ideje elkezdeni feltenni ezeket a kérdéseket, ha pedig igen, akkor lépj tovább, és találd ki, mivel kezded.
Mindegy, hogy arra vagy-e kíváncsi, hogy
- melyik termékedből szeretnék a legközelebbi akciót,
- melyik szolgáltatásod a kedvencük,
- milyen terméket fogadnának tőled szívesen,
- milyen témában szeretnének tőled szakmai cikket olvasni,
- vagy épp, hogy zöld vagy sárga legyen-e a legújabb terméked csomagolása.
A kérdések tárháza végtelen. Neked „mindössze” megfelelően leleményesnek kell lenned, és máris megkönnyítetted a saját dolgodat.
Azzal, ha kisebb-nagyobb dolgokban kikéred a látogatóid véleményét, megmutatod nekik, hogy fontos számodra a véleményük, és szeretnél az ő ízlésüknek és igényeiknek megfelelően dolgozni.
Megmutathatod, hogy nekik – és nem magadnak – készítesz kézműves ékszereket, családi fotókat, biztosítási ajánlatokat stb.
Ha ilyen űrlapot szeretnél készíteni, az alábbi mezőtípusokat javasoljuk használni. Ezek a legtöbb űrlapkészítőben elérhetők, ha viszont a Wezzpage weboldalszerkesztőjét használod, biztos, hogy mindegyik kéznél lesz majd, amikor kell.
- „Bepipálós” megoldás – ezt legtöbbször akkor szokták alkalmazni, amikor egy kérdésre több választ is elfogadnak.
- „Rádiógomb” – ezzel – épp ellenkezőleg – akkor lehet találkozni, ha egy kérdésre csak egy opciót lehet kiválasztani.
- E-mailcím – ez igazán nem kötelező, de ezzel biztosíthatod, hogy a lehető legkevesebb érvénytelen szavazat érkezzen, és a lehető legkevesebb spamrobot találjon meg.
- Szöveg – ha szeretnél megadni „Egyéb” válaszlehetőséget.
A szavazások esetében sokszor nem is kell másik mező, hiszen a fentiekkel megoldhatod szinte minden igényed.
Vajon elégedettek? – vásárlói visszajelzés
Ezt a pontot lehet, hogy kicsit csalásnak fogod érezni, mert az űrlap felépítésében nagyon hasonló az e-mailküldéshez, azonban a vásárlókkal való kapcsolatépítést és a marketingértékét tekintve mindenképp külön szeretnénk szót ejteni róla.
A vásárlói visszajelzés hőskorában
- az ügyfelek vagy személyesen mondták el a tapasztalataikat,
- vagy elkérték a vásárlók könyvét.
A második lehetőség a legtöbb esetben nem jelentett jót, hiszen általában akkor kérték/kérik el, ha valamilyen problémájuk akad(t).
Az első opció többször kellemes, mint a vásárlók könyve – amikor valaki különösen elégedett volt a szolgáltatással, a termékkel vagy épp a kiszolgálással –, ám épp ennyivel kellemetlenebb, amikor igen hangosan kérik számon a szolgáltatót vagy vállalkozót.
Manapság megkönnyítheted a saját dolgod, és elérheted, hogy ne csak akkor kapj visszajelzést, amikor valami már nagyon nem stimmel, és kitörni készül a vihar. Tekintettel arra, hogy különösen a Facebookon pillanatok alatt terjed el egy vállalkozás rossz híre, jobb ezt inkább megelőzni.
Ahogy mondani szokták, a jó hírnevet évekbe telik felépíteni, ám mindössze egy pillanatig tart lerombolni.
Ezért a legjobb, ha a weboldalad minden látogatóját arra biztatod, hogy küldjenek visszajelzést:
- Mi tetszik nekik a weboldaladon – és mi nem.
- Mi tetszik nekik a kiszolgálásban és az ügyfélszolgálatban – és mi nem.
- Mit nem találtak meg a weboldaladon, amire mindenképp szükségük van, vagy csak szeretnének tudni róla.
Emellett persze számos más kérdésre is kérhetsz választ.
Ha ezt szeretnéd megoldani űrlap segítségével, akkor bármikor bátran kombinálhatod a fenti funkciókat.
- Vezetéknév
- Keresztnév
- E-mailcím
- Üzenet
- Szavazógombok – „checkbox” vagy „rádiógomb” megoldással.
Érdemes számítani arra, hogy sokan nem szeretnek névvel visszajelzést adni, ezért lehetséges, hogy több választ fogsz kapni, és az űrlap hatékonyabban működik majd, ha a név megadását nem teszed kötelezővé.
Mindemellett – annak jelzésével, hogy az e-mailcímet nem tárolod, és tényleg így is teszel – egy e-mailcímet érdemes megadni, hogy amennyire lehet, elkerüld a trollokat és a spamrobotokat.
- Így készíts jól működő kapcsolati aloldalt October 05, 2016Mit kapsz a Start díjcsomagunktól? April 30, 2017
- 3 dolog, amire hatékonyan használhatsz űrlapot May 22, 2017