Kategóriák

Oldalak menüpont: az első benyomás a cégedről

Van egy mondás: „Még sosem élt a világon ember, akinek másodszor is lehetősége nyílt volna első benyomást tenni.” (Cavett Robert) Döntő pillanat az üzleted szempontjából, amikor a potenciális vásárlód először megpillantja a honlapodat. És ezúttal nem csak a webdesignra gondolunk, hanem a struktúrára, valamint a tartalomra is.

Figyelj, mert felfedeztük a lyukat a csőben: könnyen átlátható, érthető honlapot kell készítened, ha ügyfeleket szeretnél szerezni.

Senki, de senki nem marad sokáig egy weboldalon, ha a menüpontok 2-3 sort foglalnak el, ha nem találja meg 3, maximum 5 kattintásból, amit keres, vagy ha épp nem találkozik hasznos tartalommal.

A Wezzpage szerkesztőfelületén az Oldalak menüpontban tudod szerkeszteni és menedzselni a menüpontokat, valamint a menüben nem megjelenő oldalakat.

Ebben a cikkben az Oldalak menüpont kezelése mellett azt is elmondjuk, mi alapján találd ki a menüpontokat, hogy a honlapod hatékonyan működjön.

Mire van szükséged?

Egy olyan weboldalra, amelynek a struktúrája a következőkhöz igazodik:

  • a szolgáltatásod/termékeid profilja
    Sok termék, bonyolult szolgáltatás – várhatóan több aloldal. Egyértelmű portfólió (pl. rendezvényfotós) – várhatóan kevesebb aloldal.
     
  • Felhasználói élmény, avagy User Experience, a híres-neves UX.
  • Egyszerű, józan paraszti észre támaszkodó logika.
     

Vigyáznod kell, mert egyszerűbbnek hangzik, mint amilyen.

Nem véletlen, hogy a UX köré lassan teljes tudományág épül, sorra születnek az esettanulmányokra épülő, rengeteg kutatást feldolgozó könyvek, tanulmányok.

A felhasználói élmény ugyanis meghatározza a weboldalad, és ezáltal a vállalkozásod sikerét.

Igen, így van; mindez nem túlzás, nem azért mondjuk, mert a Wezzpage segítségével honlapokat lehet készíteni. Ma már ugyanis minden iparág annyira telített, hogy nehéz a felszínen maradni, ha nem éred el, hogy egyre többen és többen tudjanak rólad.

Dióhéjban a UX-ről

Röviden összefoglalva annyit jelent, hogy tesztek, adatok és elemzések alapján előre megtervezed, hogy a honlapodra érkező felhasználó milyen élményben részesüljön.

Tehát nem egyszerűen csak a webdesignról van szó, hanem annál sokkal többről. Arról, hogy megérted, a vásárlóidnak milyen problémái vannak, mit szeretnének, hogyan viselkednek.

Azt jelenti, hogy tudatosan középpontba helyezed a felhasználód, és az ő honlapodon szerzett élményét.

Ha többet szeretnél tudni a UX-ről, ajánljuk az alábbi cikkünket:
5 elengedhetetlen tudnivaló a UX-ről.

Menüpontok - online csontváz, a honlapod struktúrája

Szögezzük le az elején: nem kell végtelen számú menüpontot létrehoznod.

A felhasználók számára az egyik legzavaróbb jelenség, amikor egy weboldalnak 8-10-15 menüpontja van. Ennyit ugyanis nem lehetséges gyorsan áttekinteni.

A felhasználóknak arra van szükségük, hogy a 3-6 menüpont címét átfutva néhány másodperc alatt átfogó képet kapjanak arról, mivel lehetnek okosabbak, ha továbbkattintanak.

Neked pedig arra van szükséged, hogy ez alapján kiválaszd azt a maximum 7, ideálisan 5 kulcsszót, kulcstényezőt, amelyet áttekintve a honlapod látogatója alig 10 másodperc alatt megérti, mit lát, és mit kaphat tőled.

A rövid távú memória átlagosan 7 elemet tud megjegyezni, ezért ennél több menüpontot nemhogy nem hasznos, hanem kifejezetten káros létrehoznod.

Mind ismerjük azokat a rémálomszerű weboldalakat, amelyet felső és oldalsó menüsorral is rendelkeznek, és összesen 20-30 kattintható címsort tárnak a felhasználó elé.

Ez kontraproduktív.

Ehelyett válaszd ki az öt legfontosabb dolgot, amelyről azt gondolod, szinte tökéletesen megérteti, mivel foglalkozol, ki vagy te, mivel teszed jobbá az ügyfeleid életét!

Ezek lehetnek:

A bemutatkozásod – ne bújj el az ügyfeleid elől, minél jobban látják, ki vagy te, annál jobban megbíznak majd benned.

A foglalkozásod, a szakterületed, vagyis az, amivel foglalkozol. Hiába vannak rendkívül látványos képek a főoldaladon, ha az oda látogató nem  tudja, mit kap tőled.

A termékeid vagy szolgáltatásaid. Legyen könnyű megtalálni, mit szeretnél eladni nekik, különben nem fogják tudni, mit vegyenek meg.

Kapcsolatteremtési lehetőségek. Rendkívül fontos, hogy a látogatók pillanatok alatt megtalálják, hol írhatnak neked, hol találják az üzleted, hol és hogyan kérdezhetnek tőled.

Új menüpont létrehozása a Wezzpage-ben

Most, hogy megbeszéltük, miért fontos átgondoltan kitalálni, milyen menüpontokkal dolgozz, menjünk végig azon, hogyan teheted ezt meg a Wezzpage adminfelületén.

A Wezzpage szerkesztőfelületének felső sorában találod az Oldalak menüpontot. Erre rákattintva az alábbi lehetőségekkel fogsz találkozni:

  • Menü oldalai: új menüpont hozzáadása – ez alatt a meglévő menüpontok.
  • Egyéb oldalak: új oldal hozzáadása – ez alatt a meglévő oldalak, ha hoztál már létre ilyeneket!
     

Meglévő és újonnan létrehozott oldalak beállításai

Alapbeállítások

Az alapbeállítások tudod jelezni, hogy aktív-e az adott oldal vagy sem, hogy nyitóoldalként szeretnéd-e használni, illetve, hogy mi az oldal neve! Itt adhatod meg, hogy mit lásson a felhasználó a menüsorban.

A nyitóoldalként való használat lehetőségét kizárólag egy oldalnál tudod bepipálni. Ha egy látogató a honlapodra érkezik, akkor a rendszer egyből arra az oldalra fogja irányítani, amelyiket kiválasztottál.

Van még egy haladó beállítási lehetőség is az oldal URL címére vonatkozóan. Ez a böngészőben felül megjelenő webcím után fog szerepelni egy / jel után.

Keresőoptimalizálás

Érdemes ezeket az adatokat és mezőket nagyon komolyan venni, hiszen ezen is múlik, hogy a keresőprogramokban rád találnak-e azok az emberek, akik potenciális ügyfeleid.

A cím azt jelenti, hogy mi lesz az a szöveg, amely a böngésző lapfülében megjelenik, vagyis, amennyiben nem használsz favikont, érdemes lehet a cégneveddel kezdeni, és esetleg egy szóval, pl. a menüpont nevével kibővíteni. Ezt azért javasoljuk, mert a legtöbben egyszerre több honlapon böngésznek, és annál könnyebben megtalálják a te weboldalad, minél egyértelműbb, ami a lapfülön látszik.

A kulcsszavak és a leírás abban segítenek, hogy amikor valaki keres a Google-ben, akkor a keresőrobotok könnyen megtalálják a te oldaladat mint releváns tartalmat. Segítheted a munkájukat azzal, ha olyan kulcsszavakat használsz, amelyek köré a céged profilja és a weboldalad is épül.

A leírás részbe 2-3 szépen, könnyen érthetően megfogalmazott mondatot írj, amelyek egyértelműen leírják, hogy az adott aloldalon milyen információt talál a látogatód.

Új oldal létrehozása és törlése

Ezek a honlapodnak azok az aloldalai, amelyek nem jelennek meg a menüsorban, de mégis a honlapod részei, vagyis egy, valamelyik menüpontodban elhelyezett linkről elérhetik a látogatók.

Ez lehet például a terméklistádban az aktuális akciók linkje, egy-egy termék részletesebb leírása, vagy épp egy szakértői cikk a szakterületed egyik újdonságáról.

Ilyen új oldalt szintén az Oldalak menüpontban tudsz létrehozni, és épp olyan beállítási lehetőségeket fogsz találni, mint az új menüpontok esetében.

Ha már nincs szükséged egy oldalra

Ugyanitt, vagyis az Oldalak menüpontban van lehetőséged az egyes menüpontok és oldalak:

  • másolására (duplikálására)
  • törlésére
     

Az első ikon két dokumentumot ábrázol egymás mellett, ezzel tudsz másolatot készíteni az adott oldalról. Elképzelhető ugyanis, hogy egy hasonló oldal szeretnél létrehozni, de nem akarsz duplán dolgozni.

A második ikon – egy kuka – ad lehetőséget az adott oldal törlésére. Ezzel a gombbal bánj óvatosan, hiszen a művelet nem visszavonható. Ha egy gondosan kidolgozott leírást törölsz, már nem lehet visszaállítani a korábbi állapotot.

Ha nem vagy benne biztos, hogy egy adott oldalra szükséged lesz-e még a jövőben, inkább használd az aktív/inaktív kapcsolót, amelyet az oldal alapbeállításainál találsz.

Végül pedig a harmadik ikon a szerkesztés, amellyel egy kattintással elnavigálhatsz az Oldalak menüpontból, és azonnal szerkesztheted a kiválasztott menüpont vagy aloldal tartalmát.

Ha kedvet kaptál a kísérletezéshez, a honlapod csontvázának megtervezéséhez, kattints a kipróbálom gombra, és két hétig máris kedvedre tervezgetheted nemcsak a honlapod felépítését, de a teljes megjelenését is.

Ami még érdekelhet