Ha honlapra van szükséged, egy ponton értelem- és szükségszerűen felmerül a kérdés: milyen legyen a design, és ki készítse el? Egyedi fejlesztésű honlapnál például szükséged lesz egy grafikusra és webdesignerre. Az egyszerű weboldalszerkesztők, így a Wezzpage esetében viszont számtalan előre elkészített design áll rendelkezésedre, amelyeket egy kattintással „ráhúzhatsz” a weboldaladra.
Amikor megtervezed weboldalad designját, figyelembe kell venned, hogy szolgáltatást, esetleg más, kézzelfogható terméket szeretnél eladni a vásárlóknak. Máshogy néz ki egy ügyvéd, máshogy egy fotós, megint máshogy egy kézművesüzlet honlapja, és persze egészen másra lesz szükséged, ha egy esküvői honlapot készítesz a meghívottak számára.
Szépen sorban a főbb jellemzők (ideális esetben):
- Egy ügyvéd honlapja tükrözi az eleganciát, a komoly, megbízható szolgáltatást, a tiszteletre méltó embert a honlap mögött. Elegáns, nem rikító színeket használ, letisztult képekkel és formákkal – akár ikonokkal – és nem túl sok szöveggel. Elsősorban a szolgáltatási területeket mutatja be, a felmutatható referenciákat – vagyis főként portólióhonlap.
- A fotós weboldala rendkívül kevés szöveggel operál – a szolgáltatás természetéből fakadóan sokkal inkább a képek beszélnek. A színhasználat attól függően, mi a fotós fő területe, változó – ha gyerekzsúrokat fényképez, akkor vidám, élénk színek a nyerők, a babafotózás esetében is a meleg, ám többségében pasztellszínek stb. Jellemzően nincs szükség sok menüpontra.
- Egy kézművesüzlet esetében konkrét termékek is megjelennek, így egy-egy képhez rövid leírás is tartozik, ugyanakkor a legfontosabb hírek, újdonságok szintén helyet követelnek. Emiatt a másik két esetnél várhatóan több szöveges tartalom lesz, és persze a termékkínálattól függ a színválasztás is.
- Ha esküvői honlapot készítesz, igazán nincs szükség sok dologra; a legfontosabb egy frappáns meghívószöveg, és persze a számláló, amely megmutatja, mennyi van még hátra a nagy napig. Egy jó honlapkészítővel azt is megoldhatjátok, hogy egy külön menüpont tartalmazza, miket kértek nászajándékba – így nem fogtok olyasmit kapni, ami csak porfogó lesz a padláson.
Kinek melyik Wezzpage-designt javasoljuk
A Wezzpage egyszerű honlapszerkesztőjében a regisztrációt követően azonnal kiválaszthatod a neked leginkább tetsző designt – ezt azonban később bármikor megváltoztathatod anélkül, hogy a tartalmad sérülne – minden ugyanúgy marad, csak a kinézet változik meg.
A szerkesztőben 33 Wezz-design közül választhatsz, amelyek épp a fenti szempontok alapján készültek el.
Ne feledd, a Wezzpage mindegyik designja reszponzív és mobilbarát!
Nem kell külön megtervezned a mobilverzió kinézetét és működését – ezt megoldjuk mi! Ezért könnyű a weboldalszerkesztőnk használata.
- Egy ügyvéd számára – vagy olyasvalakinek, aki komolyabb, üzleti szolgáltatást kínál, jó szívvel javasoljuk például a Business, a Gasztro vagy épp a vagy épp a Teddy Bear témák valamelyikét. Az alapszínek változatossága ne riasszon el – néhány hete a honlapod minden elemét a neked tetszőre tudod alakítani.
Néhány, üzleti célra kiváló témánk:
- Ha fotós vagy, használd bátran a Photography vagy a Fotostudio témákat.
- Esküvői honlaphoz kiváló az Ádám&Éva design.
Emellett természetesen nyugodtan kipróbálhatod bármelyik témát, hiszen, ahogy írtuk, a tartalmad megmarad, csak a kinézete változik az ízlésednek és az igényeidnek megfelelően.
Bármelyiket választod is, a legfontosabb, hogy tükrözze a cégedet és az értékeid, valamint, hogy a honlapod egyszerűen összetéveszthetetlen legyen. Aki csak meglátogatja, ragadjon ott a tekintete – nézzen körül, és később is tudja felidézni, amit látott. Ezt csakis a design még nem tudja elérni, de nagyon fontos eleme ennek a folyamatnak!
Ha a designválasztással kapcsolatban bármilyen kérdésed van, esetleg segítségre van szükséged, írj nekünk nyugodtan a info@wezzpage.hu emailcímre, vagy kérd kollégánk segítségét a chaten!
Ez a cikk a „Gondolattól a bevételszerző honlapig” cikksorozatunk 5. része. Az előző részekben szó volt arról, hogy:
- Facebook oldal vagy weblap? December 18, 2014Rezsicsökkentés Wezzpage módra March 12, 2015
- 10.000! Köszönjük! June 17, 2015Ettől lesz profi hatású a weblapod 1. rész June 30, 2015
- Hat gyakori webdizájn hiba, ami árthat a weboldalnak February 10, 2016A bevételszerző weboldal alapjai April 05, 2016
-
Reszponzivitás: tények, tévhitek, tippek June 17, 2016
- Hérodotosz, a bor meg a cégére és a honlapod June 24, 2016A sikered ott van, ahol… a kurtafarkú malac túr July 05, 2016
-
1 logó ide, egy galéria oda; így építsd fel a honlapod July 17, 2016
- Mutasd a favikonod, megmondom, ki vagy! July 21, 2016Tartalomtípusok A-Z – avagy mit tölts fel a honlapodra July 29, 2016
- Van képed hozzá? August 05, 2016Új kategória a színezők között: a bevételszerző August 10, 2016
- Hogyan hatnak a színek a bevételedre? August 12, 2016Színes, szélesvásznú álomhonlap – hogyan válassz designt? August 21, 2016
- Felnőttlegó a felhasználói élményért! August 31, 2016Hogyan készítsd el 9 egyszerű lépésben, fél órán belül a saját weboldalad? September 18, 2016
- 5 tipp fotós portfólióhonlapok designjához October 10, 2016Szeretnéd tudni, mi napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszköze? October 17, 2016
- A kevesebb több: hogyan néz ki egy modern főoldal? November 01, 20165 követendő webdesigntrend 2017-re November 30, 2016
- Hogyan járul hozzá a honlapod a karácsonyi kampány sikeréhez? December 08, 2016Heuréka forrása: az Alfa Tréning January 28, 2017
- Hogyan szerezz ügyfeleket hasábokkal? January 31, 2017Honnan tudhatod meg, hogyan építs be chat-funkciót a honlapodra? February 22, 2017
- 5 elengedhetetlen tudnivaló a UX-ről March 19, 20173 alapvető webdesigner-eszköz vállalkozóknak April 23, 2017
- 3 hatékony vizuális eszköz az egyszeri képen túl April 25, 2017
- Közepes díjcsomag nagy lehetőségekkel May 28, 2017