Kategóriák

5 egyszerű módszer, hogy hogyan vonzz több száz látogatót új honlapodra

Nincs olyan varázsige, amelynek hatására a frissen elkészült honlapokra – varázsütésre ugyebár – százával áradnának a látogatók. Mivel azonban nem Harry Potter, hanem a web 2.0 (web 3.0) világában élünk, varázsigék helyett érdemes az online marketing eszközeit használni a felhasználók bevonzására.

Egyszerű domain

Mindennek az alfája és ómegája, hogy a látogató bármikor könnyen eljuthasson a honlapodra. Akkor is, amikor nem tud közvetlenül egy linkre kattintani.

Manapság már szinte elképzelhetetlennek tűnik az eset, hogy valaki nem Facebookon, Google-ben vagy más módon direkt találkozik a linkeddel. Mégis lehetséges. Például találkozol vele egy konferencián, ahol megemlíted neki a weboldalad. Vagy találkozik egy nyomtatott szóróanyagoddal, és azon látja a címet.

Amennyiben nem tudja megjegyezni, mert túl bonyolult vagy hosszú, akkor:

  1. meg sem nyitja a böngészőt, hogy beírja a címet,
  2. 1-2 próbálkozás után feladja.
     

Legyen tehát egyszerű és magától értetődő

Ezért, ha lehetőséged van rá, válassz nagyon egyszerű domaint, hogy a felhasználók azonnal emlékezzenek rá, amikor szeretnék megnyitni a honlapod.

Előfordulhat, hogy pécsi pénzügyi tanácsadóként vagy soproni esküvőszervezőként az pécsipénzügy.hu vagy a soproniesküvő.hu címek már foglaltak, viszont a céged neve hosszú, bonyolult, vagy nem kapcsolódik a szakterületedhez. Valljuk be, egy Kiss és Társa Kft. takarhat szobafestőt, fotós céget, meg persze esküvőszervezőt és pénzügyi szolgáltatót is.

Ilyenkor is van több lehetőséged:

  • Tedd bele a domainnévbe az erősséged: megbízhatótanácsadás.hu.
  • Kérdezd meg az ügyfeleid, hogy mit szeretnek benned a legjobban. Lehet, hogy hamar kiderül, hogy neked a legszebbesküvő.hu domain lesz a nyerő.
     

Ha még mindig bizonytalan van, milyen domaint válassz, nézd meg az alábbi cikkeinket:

SEO

A keresőoptimalizálás nélkül az oldalad olyan lesz, mintha az erdőben kirándulnál, és a társad azt mondaná: Találkozzunk annál a magas tölgyfánál, jó? Megtalálnál egy tölgyerdőben egy tölgyfát, amely magas? Nyilván nem.

El kell fogadnod, hogy minden egyes szakterületen számtalan cég próbál előnyhöz jutni, és végtelen mennyiségű konkurens honlappal kell szembenézned.

Te akkor nyerhetsz, ha megoldod, hogy amikor egy átlagos ember rákeres arra, hogy használtautó-vásárlási tippek, akkor a te honlapod a találati lista első oldalán legyen. A második oldal nem jó! Hadd szemléltessük egy faviccel:

Valószínűleg nem nevettél, de akkor sem fogsz, amikor senki nem érkezik a honlapodra, mert egyszerűen nem találják meg. Nagyon kevés ember hajlandó lapozni a keresést követően akár egyszer is, nemhogy a 3-4-5. oldalig.

A megoldás, hogy keresd meg a szakterületed legfontosabb, és leggyakrabban keresett kulcsszavait, és a szövegeidben ezek gyakran jelenjenek is meg!

Mivel a SEO szinte már teljes tudományág, nehéz lenne néhány mondatban megoldani ezt a feladatot, így figyelmedbe ajánljuk egy korábbi cikkünket, amelyből többet is megtudhatsz erről a területről: Keresőoptimalizálási alapok

Social media

Akár van céges Facebook-oldalad – vagy LinkedIn –, akár nincs, a közösségi média minden alkalommal emberek százait, ezreit kínálja neked.

Ha elkészült a honlapod, akkor rögtön legalább két módszer áll rendelkezésedre:

  1. Megosztod a céges Facebook-oldaladon. Ezáltal a követőid nagy része találkozni fog az új honlapoddal – legyen az akár egy meglévő weboldal lecserélésre, vagy egy teljesen új kapcsolati pont.
  2. Ha már megosztottad a Facebook-oldaladon, akkor azt magánszemélyként is újra megoszthatod. Ezzel nemcsak a honlapod tudod népszerűsíteni, hanem a Facebook-oldaladra is felhívod a figyelmet.
     

Természetesen a honlapod ugyanúgy megoszthatod a saját vagy a céged LinkedIn oldalán, más közösségi hálókon, valamint – ha már van ilyened – e-mail listád tagjaival is.

A lényeg, hogy minél több olyan ember értesüljön az új honlapodról, aki releváns számodra.

Tartalomkészítés

Ideális vagy sem, a Google egyszerűen előnyben részesíti azokat a honlapokat, amelyeket rendszeresen friss tartalommal töltenek fel. Végülis te sem szeretnél percekig böngészni egy webáruházban, amelyről a végén kiderül, hogy utoljára 2014-ben frissítették, ugye?

A Google úgy működik, hogy időről időre „felkeresi” a honlapod. Ha új tartalmat talál, akkor hamarosan újra visszatér, és ha akkor is van újdonság, akkor legközelebb hamarabb „jön”. Minél gyakrabban töltesz fel új tartalmat, a Google számára annál inkább relevánsnak tűnik majd a honlapod – mert friss.

És persze fordítva; ha sosem talál új tartalmat, akkor egyre ritkábban fogja felkeresni a honlapod. Ezt pedig nem szeretnéd.

A lényeg tehát, hogy minél gyakrabban tölts fel új tartalmat a honlapra. Ezzel nemcsak a Google-t segíted, de közvetlenül a felhasználókat is, hiszen ha látják, hogy tegnap töltöttél fel új cikket, nem fogják feltételezni, hogy nem aktuálisak az ajánlataid. Sőt sokkal inkább azt bizonyíthatod, hogy folyamatosan követed szakterületed trendjeit, és felkészült vagy.

A gyakori – és persze hasznos – új tartalom egyik legjobb formája a céges blog, amelyről épp nemrég írtunk egy igen népszerű cikket, amit itt találsz: Szeretnéd tudni, mi napjaink egyik leghatékonyabb marketingeszköze?

Ha weboldalad szeretnéd rendszeresen te magad frissíteni, akkor fontos, hogy legyen adminjogod, és hozzáférésed a weboldalszerkesztőhöz. Nem túl ideális, ha egy külső cég végzi a tartalomfrissítést, mert akkor elhúzódhat a feltöltés.

A Wezzpage egyszerű honlapkészítő programjában például drag & drop módszerrel tudod kezelni a tartalmaid, ráadásul hamarosan elkészül blog modulunk is, így már idén el tudod majd indítani saját céges blogodat. Mindehhez ráadásul csak annyit kell majd tenned, hogy a weboldalszerkesztőben létrehozol egy-egy újabb cikket. A blog indulásáról hírlevélben fogunk szólni, ezért érdemes feliratkoznod!

Networking

Hagytunk a cikk végére egy offline megoldást is. Ez az egyáltalán nem lebecsülendő networking. Vállalkozóként valószínű, hogy nap mint nap új embereket ismersz meg, akik potenciális ügyfeleid, beszállítóid, szakmai partnereid, befektetőid stb. Elég pazarló dolog lenne ezt kihasználatlanul hagynod.

Gondoskodnod kell róla, hogy ezek az emberek megjegyezzenek téged. Ezt elérheted azzal, hogy rövid bemutatkozásodban „elrejtesz” valami ragadós, rád jellemző dolgot. Lehet ez meglepő, humoros vagy valami, ami a megszokott igényekre válaszol.

A lényeg, hogy emlékezzenek rád.

Emellett persze szükséged lesz egy névjegykártyára is, amelyen jobb, ha a szokásos információk mellett szerepel a honlapod címe is. Így a partnered később bármikor megnézheti a honlapod.

Van persze a networkingnek online változata is a honlapnépszerűsítésre. Remek módszer, ha mondjuk hetente 5 szakmai partnereddel/ismerősöddel felveszed a kapcsolatot, és megkéred, hogy nézze meg a honlapod, és ha tetszik neki és hasznosnak találja, legyen kedves megosztani azokkal, akiknek segítségére lehet a szolgáltatásod.

Ezt persze teheted Facebookon privát üzenetben és e-mailben is.

A lényeg

A legfontosabb, hogy nézz körbe, és találd meg azokat az eszközöket, amelyek révén minél többekhez juthat el a honlapod híre. Ne szégyelld felhívni rá a partnereid figyelmét, elvégre azért és úgy készült, hogy nekik segíteni tudj!

A fenti eszközök mindegyike segíteni fog, hogy egyre több látogató érkezzen a weboldaladra. A social media például azonnal hatást tud kifejteni, míg a SEO és a tartalomgenerálás hosszú távon növelik hatékonyan az ismertséged. Érdemes tehát a kettőt kombinálnod – így nem lesz majd problémád abból, hogy senki nem látogatja a honlapod. És persze ne feledd: minél több minőségi, releváns látogatót vonzol a honlapodra, annál több ügyfeled lesz!

Ami még érdekelhet